תפריט נגישות

סא"ל דוד שיפר ז"ל

דוד שיפר
בן 35 בנפלו
בן הינדה ואברהם
נולד בפולין
בי' בתמוז תש"א, 5/7/1941
התגייס ב-אוגוסט 1959
שרת בחטיבת ירושלים בי"ס לקצינים - בה"ד 1
נפל בעת מילוי תפקידו
בב' בתמוז תשל"ו, 30/6/1976
מקום נפילה: סיני
באזור סיני ותעלת סואץ
מקום קבורה: ירושלים - הר הרצל
הותיר: הורים ושלושה אחים

קורות חיים

דוד בן אברהם והינדה, נולד בפולין ביום י' בתמוז תש"א (5.7.1941). עלה לארץ במסגרת "עליית הנוער" יחד עם אחיו הצעיר ממנו בשנה - אריה, בשנת 1948. דוד למד בבית-הספר היסודי "כפר הנוער" שבניצנים והמשיך שם את לימודיו התיכוניים.

דוד היה בחור רציני ומופנם, המרבה להתבודד. היה בעל מצפון ויושר, גילה אחריות ופעל בהחלטיות. אהב ספרות ואמנות, קרא ספרי שירה ופרוזה והיה אספן נלהב של יצירות אמנות. היה ספורטאי מצויין ובעל כושר-גופני גבוה. הוא הצטיין בריצות למרחקים ארוכים וזכה תמיד במקומות הראשונים בתחרויות שהשתתף בהן. מגיל צעיר חלם על חיי הצבא ועל קריירה צבאית.

דוד גוייס לצה"ל באוגוסט 1959 והושם לחיל-הרגלים. לאחר הטירונות ולאחר שהשתלם בקורס מ"כים ובקורס-קצינים שימש כמפקד פלוגה בגולני. שירת כעוזר לקצין-המבצעים ואחר-כך קצין מבצעים בפיקוד הצפון.

במלחמת ששת הימים היה ראש לשכתו של האלוף שרון ומאז נקשרו יחסי ידידות בינו לבין האלוף שרון. אחרי-כן השתלם במכללה לפיקוד ומטה של צה"ל. סיים שם בהצלחה ועבר למפקדת פיקוד הדרום, בתפקיד של קצין-מבצעים.

בשנת 1973 נתמנה דוד לסגן-מפקד מרחב שלמה. ולאחר-מכן כמפקד מרחב אילת. הוא הועלה לדרגת סגן-אלוף, ואחרי-כן היה לסגן מפקד בית הספר לקצינים של צה"ל. אומץ על-ידי עיריית פתח-תקוה. כעבור זמן התמנה דוד לסמג"ד בחטיבה הירושלמית והשתלב בתפקידו החדש במהירות ובהצלחה רבה.

ביום ב' בתמוז תשל"ו (30.6.1976) נפל דוד בעת מילוי תפקידו בסיני. הובא למנוחת עולמים בבית הקברות הצבאי בהר-הרצל.

השאיר אחריו הורים ושלושה אחים. בן 35 בנפלו.

במכתב תנחומים למשפחה השכולה כתב מפקדו: "דוד שאף כל חייו לשרת בחטיבה הירושלמית והצליח להגשים את משאלתו. הוא השתלב בהווי היחידה ובתפקידו תוך פרק-זמן קצר מאוד ולקח על עצמו לעשות הכול להצלחת משימות החטיבה ולשיפור איכותה ורמתה".

בני משפחתו הנציחו את זכרו בספר-תורה שתרמו לבית-הכנסת שבבת-גלים בחיפה.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה