תפריט נגישות

סמ"ר אברהם אבי שינדלר ז"ל

אברהם שינדלר
בן 21 בנפלו
בן מטילדה ויחיאל
נולד ביפו
בכ"ד באדר תשט"ז, 7/3/1956
התגייס ב-אוקטובר 1973
שרת בחיל האויר טייסת 114
נפל בעת מילוי תפקידו
בי' בכסלו תשל"ח, 20/11/1977
מקום נפילה: קיבוץ גת
באזור השפלה הדרומית והנגב
מקום קבורה: פתח תקוה - סגולה
הותיר: הורים ואח

קורות חיים

אברהם (אבי) בן יחיאל ומטילדה, נולד ביום כ"ד באדר תשט"ז (7.3.1956) ביפו. למד בבית-הספר היסודי "שבטי ישראל" שבמקום, והמשיך בבית-הספר ע"ש הס בפתח-תקוה. את לימודיו העל-יסודיים התחיל אבי בבית-הספר התיכון ע"ש ברנר וסיים בפנימייה הטכנית של חיל-האויר בחיפה. קליטתו של אבי בבית הספר ובחברת התלמידים בפתח-תקוה היתה קשה ואיטית והוא סבל מניתוק הקשר עם חבריו לכיתה ביפו, בעקבות שינוי מקום מגורי-המשפחה. לאחר שנת לימודים אחת בבית-הספר התיכון החליט אבי לעבור לפנימייה הצבאית. כאן נקלט במהירות רבה בחברה החדשה ועד מהרה נודע כתלמיד מצטיין וכאדם חברותי וחביב. על-אף רצינותו ומידת הקשיחות שהיתה בו גילה נטייה מובהקת לטכנאות-מטוסים ובמיוחד לטכנאות-מסוקים, שהפכה ברבות הימים למקצועו הצבאי. אבי התיידד עם רבים מהתלמידים והזמין אותם ללון בביתו בחופשותיהם הקצרות. כאשר לא יכלו להספיק ולהגיע לבתיהם. הוא היה אהוב על חבריו ושימש להם מנהיג טבעי. היה מסור להוריו והשרה תמיד אוירה נעימה בבית. הוא ניצל את שעותיו הפנויות לקריאת ספרים ולהאזנה למוסיקה.

אבי גוייס לצה"ל באוקטובר 1973, ימים ספורים לפני פרוץ מלחמת יום-הכיפורים, אם-כי היה חייל חדש ובלתי מנוסה, תרם ככל-יכולתו בעת המלחמה ועזר לחיילים הותיקים ולמפקדיו. לאחר הטירונות ולאחר שהשתלם בקורסים בנושאים טכניים, נשלח אבי ליחידה של חיל-האויר ושם התקדם במהירות וקנה לו שם של בעל מקצוע מעולה. כשסיים אבי את שירות החובה בצה"ל התחייב לשירות קבע של ארבע שנים נוספות והשתלם בקורס מכונאי-מטוסים מוטסים.

ביום י' בכסלו תשל"ח (20.11.1977) נפל אבי באסון מסוק מעל לקיבוץ גת. הובא למנוחת עולמים בחלקה הצבאית בפתח-תקוה. השאיר אחריו הורים ואח.

בן 21 בנפלו.

במכתב תנחומים למשפחה השכולה כתב מפקדו: "אבי שירת ביחידה בתפקיד של מכונאי-מטוסים, ועל-אף נסיונו הקצר בתפקיד יצאו לו מוניטין של בעל-מקצוע מעולה. אבי היה מסור ליחידה ולעבודה מעל ומעבר למקובל, עם-זאת ידע כיצד לנצל את הפנאי המועט שהיה לו. בזכרוני נחרת כחייל מסור ומקצועי וכאדם האוהב את הזולת".

בעיתון "מעריב" פורסמה רשימה על אבי הנושאת את הכותרת: "סמ"ר אבי שינדלר ז"ל, שנפל ביום בואו של סאדאת לישראל, כתב לידידתו - "כל בת המתגייסת לצה"ל מאפשרת להעביר חייל נוסף לשורות הלוחמים". ברשימה מובאים קטעים נרחבים מן המכתב שבו מנסה אבי להסביר לידידתו את חשיבות גיוסה לצה"ל.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה