תפריט נגישות

רב"ט קלמן טאו רוזנפלד ז"ל

קלמן רוזנפלד
בן 19 בנפלו
בן אוה וארנסט
נולד ברומניה
בי"ג בסיון תשט"ו, 3/6/1955
התגייס ב-נובמבר 1973
שרת בחיל האויר ביה"ס לנ"מ 883
נפל בעת מילוי תפקידו
בכ"ב בתמוז תשל"ד, 12/7/1974
מקום נפילה: מרכז הארץ
באזור מרכז הארץ והשפלה
מקום קבורה: פתח תקוה - סגולה
הותיר: הורים ואח

קורות חיים

בן ארנסט ורייזי (אוה). נולד ביום י"ג בסיון תשט"ו (3.6.1955) בסיביו שברומניה. עלה ארצה עם משפחתו בשנת 1961. קלמן למד בבית הספר היסודי "נצח ישראל" שבפתח תקוה. המשיך וסיים את לימודיו בבית הספר התיכון ע"ש י.ח. ברנר שבמקום. הוא היה תלמיד מצטיין ושקדן. בעל סבלנות ללמוד ורצון להשיג ככל יכולתו. בעת לימודיו ב"תיכון" היה קלמן נער חברותי וטוב לב ומוכן תמיד לעזור לחבריו ולתמוך בהם. היה עדין נפש, מסור, גילה דרך ארץ לזולת ויחס רציני לכל דבר. עם זאת שפע שמחת חיים. מעולם לא רב עם איש ותמיד ידע לוותר לחלש ממנו.

מספר מחנכו בשנים האחרונות ללימודיו, מנשה צדקה: "קלמן היה תלמיד מחונך, מנומס, לא נהג להתרגז, לא בא בטענות אל אחרים ותמיד ידע לתרום את חלקו. הוא היה אחד מעמודי התוך של שעת המחנך; הוא התמצא בכל הבעיות החברתיות. ובפרט בבעיות הביטחון של ישראל. קלמן היה בראש המתנדבים לעבד נושא לשעת המחנך. לא היה נושא, שלא היתה לו בו דעה עצמית ומקורית". ומוסיפה מורתו, רות: "קלמן היה נער צנוע ושקט, נעים הליכות ומאיר פנים. בחביבותו, בחיוכו, במילה הנאותה שאמר ברגע הנאות השתלב היטב בחברה ונסך עליה מעט מתינות ומעט יישוב דעת. היה ברור לנו, המורים, כי דבריו נשמעים בחבורה, כי הוא אחראי ושקול וכי חבריו מוקירים את טיבו המיוחד".

קלמן בלט ביחס הכבוד שחלק להוריו והוא עזר להם רבות. ביתו היה תמיד פתוח לחבריו שחיבבוהו. פרק זמן מסוים היה חבר בתנועת הנוער "בני עקביא". את זמנו הפנוי נהג להקדיש לספורט, ומגיל צעיר בילה שעות רבות במגרשי הכדורגל.

קלמן גויס לצה"ל בנובמבר 1973 והושם לחיל האויר. לאחר הטירונות השתלם בקורס נ"מ ובקורסים מקצועיים נוספים. משך שירותו הצטיין קלמן בכל המקצועות ובקורס האחרון שהשתלם בו זכה בתעודת חניך מצטיין. עם זאת, הצטיין כחבר כי הכול אהבוהו וידעו להעריכו. הוא חיפש אתגר בכל תפקיד ובכל משימה שהוטלה עליו והיה מלא גאוה על שירותו בצה"ל. בפרק זמן זה בגר והרצין, אך בבואו הביתה השתדל להיות עליז כתמיד.

כמדריך ידע לקנות את לב החיילים וזכה ביחסם האוהד. כפי שמעידים שניים מחניכיו: "הוא היה אחד מהמדריכים הטובים ביותר בסגל, וכל החניכים בקורס חיבבו אותו מאוד".

ביום כ"ב בתמוז תשל"ד (12.7.1974) נפל קלמן בעת מילוי תפקידו במרכז הארץ. הובא למנוחת עולמים בבית העלמין הצבאי שבפתח תקוה. השאיר אחריו הורים ואח.

במכתב תנחומים למשפחה השכולה כתב מפקד היחידה: "קלמן היה עמנו שמונה חדשים בלבד, אך הספקנו להכירו כבחור ממושמע ושקט. הוא אהב לעזור לאחרים וכך נזכור אותו תמיד".

בספר "לפני השער שנסגר", לזכרם של תלמידי בית הספר ע"ש י.ח. ברנר בפתח תקוה, ראו אור קורות חייו של קלמן, מכתבו האחרון ומכתבי תנחומים של מוריו וחניכיו בצה"ל.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה