תפריט נגישות

סרן דב (דובי) רודברג ז"ל

דב רודברג
בן 22 בנפלו
בן מינה ושאול
נולד ברמת הכובש
בד' באדר א' תש"ח, 14/2/1948
התגורר בקיבוץ עינת
התגייס ב-נובמבר 1966
שרת בחטיבת גולני גדוד "גדעון" (13), ביסלמ"ח גד' 17
נפל בעת מילוי תפקידו
בז' באב תש"ל, 9/8/1970
מקום נפילה: ג'בל רוס
באזור רמת הגולן
מקום קבורה: קיבוץ עינת

קורות חיים

דוב (דובי) בן שאול ומינה, נולד ביום ד' אדר א' תש"ח (14.2.1948) בקיבוץ רמת הכובש. בשנת 1953 כשחל הפילוג בתנועה הקיבוצית הקימה המשפחה את ביתה בקיבוץ עינת. דב למד בקיבוץ והצטיין בלימודיו בכל המקצועות, כי היה שקדן וחרוץ. בזמנו הפנוי התמסר לאימוני ספורט, ובעיקר למשחק הכדורגל, שהיה התחביב האהוב עליו ביותר. היה מקדיש זמן רב להאזנה למוסיקה קלאסית והרבה בקריאה. את שבתותיו בכיתות הגבוהות של בית-הספר היה מקדיש למשחק הכדורגל בקבוצת "הפועל" עינת - גבעת השלושה והיה אחד מטובי שחקניה.

דובי גוייס לצה"ל בנובמבר 1966 והוצב לחיל הקשר. לאחר מאבקים הוצב ליחידת "גולני". נשלח לקורס מ"כים. בעיצומו של הקורס פרצה מלחמת ששת הימים ופלוגתו השתתפה בפועל בקרבות. אנשיה נשלחו לכבוש את העיר שכם ולטהר אותה. שם עבר טבילת אש רצינית ואחדים מחבריו נפלו בקרבות על העיר. אחרי-כן נשלחה פלוגתו לרמת הגולן והוטל עליה לעלות לרמה מקיבוץ גונן, גם שם "טעמו" טעם הפגזות וסבלו אבדות. לאחר המלחמה סיים בהצלחה קורס קצינים וחזר כקצין לבסיס האימונים של "גולני". בנובמבר 1969 סיים את שירותו הסדיר כמפקד פלוגה. יצא לחופשת שחרור והתחיל להתארגן לקראת חייו האזרחיים. אך לחץ מצד מפקדיו החזירו לשירות בצבא הקבע. בינואר 1970 נשלח לקורס מפקדי פלוגה, גמר בהצטיינות והועלה לדרגת סרן. בסוף יולי 1970 נשלח עם פלוגתו לתגבר כוח מילואים בחרמון. שם נפרצה דרך עד לעמדות הקדמיות שלנו כדי לאפשר לאנשינו להשתלט על שטח ה"פתחלנד". בפריצת דרך זו נפגעו פועלים וחיילים שאיבטחו את עבודתם. דובי היה במקום וניהל את העניינים לפי ראות עיניו. הוא ביקש לעלות למעלה ובפגישה עם המג"ד אמר שהוא מאוהב בשטח ובנוף המוכר לו רק מביקורי לילה. ב-3 באוגוסט דווח לדובי על חייל פצוע באחת העמדות ומיד יצא שמה עם אחד מחייליו כדי לחלץ את הפצוע. בדרך התפוצץ פגז לידו והוא נפצע אנושות בגרון וברגל ימינו. על אף העזרה שנתנה לו במקם הגיע לטיפול בבית חולים באיחור רב. בשני הימים הבאים דומה היה שהוא מתגבר על פצעיו, אולם ריאותיו, שספגו זיהום רב, חדלו לפעול. ביום ז' באב תש"ל (9.8.1970) מת מפצעיו. הובא למנוחת עולמים בבית הקברות בקיבוץ עינת.

בן 22 בנפלו.

ההר ג'בל רוס, במורדותיו המערביים של החרמון, שבו נפצע דובי, נקרא מאותו יום בשם "הר דב"; גדעון אחיו החליט להנציח את שמו ואת שמות הנופלים בפריצת הדרך על-ידי הקמת אנדרטה בחרמון; קיבוץ עינת הוציא ב"שלושים" לנפלו את "עלי עינת" המוקדש לו. במלאות שנה לנפלו הופיעו בעינת "דפים" לזכרו; בידיעות "הפועל" של פברואר 1971 כלולה תמונתו ובצדה כתבה קצרה עליו.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה