תפריט נגישות

סגן אביב קינן קאופמן ז"ל

אביב קינן
בן 20 בנפלו
בן אסתר וצבי
נולד בפתח תקוה
בכ"ו בסיון תשי"א, 1/6/1951
התגייס ב-יולי 1969
שרת בחיל האויר י"ב 555
נפל בעת מילוי תפקידו
בט"ו בתמוז תשל"א, 8/7/1971
מקום נפילה: חוף דקלה - "חוף העשרה"
באזור סיני ותעלת סואץ
מקום קבורה: תל אביב - קרית שאול

קורות חיים

אביב בן צבי ואסתר, נולד בפתח-תקוה ביום כ"ו בסיון תשי"א (1.6.1951). למד בבית-הספר היסודי "רמת-ורבר" ובבית הספר התיכון מקצועי "אורט" על שם סינגלובסקי ביד אליהו. שם השלים את לימודי האלקטרוניקה במגמה ארבע-שנתית. היה חבר בתנועת "הנוער העובד והלומד" והיה פעיל בה. לפני גיוסו שאף להצטרף לגרעין נח"ל, אולם הוא ויתר על-כך כדי להגשים חלום אחר שלו - קורס טיס.

בחודש יולי 1969 התגייס אביב לצה"ל והתנדב לחיל-האויר. בזמן שירותו השלים בכוחות עצמו, מחוץ למסגרת בית-ספר את עיקר בחינות הבגרות כדי שיוכל להתחיל בלימודים אקדמיים. הוא התכונן ללמוד משפטים באוניברסיטת תל-אביב ותיכנן לשלב את לימודי הערב בפקולטה למשפטים עם שירותו הצבאי במסגרת צבא הקבע. במסגרת חיל-האויר סיים את קורס הקצינים והגיע לדרגת סגן-משנה. ביום ט"ו בתמוז תשל"א (8.7.1971), נפל אביב יחד עם תשעה מחבריו, בעת מילוי תפקידו, בשובם מביצוע משימה חיונית, בהתרסקות מסוקם בים, בין אל עריש לרפיח, ליש שייח-זווד שבצפון סיני. הוא הובא למנוחת עולמים בבית הקברות בקרית שאול.

בן 20 בנפלו.

פינת זיכרון לזכר אביב וחבריו הוקמה ביחידתם; כן הוציאה היחידה אלבום לזכרם; בחוף דקלה שבפתחת רפיח, אשר נקרא על-שם אביב וחבריו "חוף העשרה", לא הרחק מן המקום בו נפל המסוק, הוצב "גלעד העשרה"; פרשת חייהם ומותם הונצחה בספר בשם "העשרה", שהוצא לאור על-ידי המשפחות השכולות.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה