תפריט נגישות

רב"ט יהושע שוקי צוקרמן ז"ל

יהושע צוקרמן
בן 21 בנפלו
בן רחל ואביב
נולד בפתח תקוה
בכ"ו באדר א' תשכ"ז, 8/3/1967
התגייס ב-29.2.1988
שרת בחיל האויר טייסת תחזוקה
נפל בעת שירותו
בי"ב בסיון תשמ"ח, 28/5/1988
מקום נפילה: מרכז הארץ
באזור מרכז הארץ והשפלה
מקום קבורה: פתח תקוה - סגולה

קורות חיים

בן רחל ואביב. נולד ביום כ"ו באדר א' תשכ"ז (8.3.1967) בפתח תקווה. למד בבית הספר היסודי "אורנים" בפתח תקווה. כשהיה בכתה ה', עברה משפחתו להתגורר בשכונת עין גנים והוא המשיך את לימודיו בבית הספר "עין גנים" שבמקום. את לימודיו התיכוניים עשה בבית הספר התיכון עמל א' בפתח תקווה, במגמת אדריכלות. שוקי השתלב היטב בבית הספר התיכון והצטיין בפיסיקה, במתימטיקה ובשרטוט, למרות זאת, בהגיעו לכתה י"ב החליט לעבור לבית הספר הטכני של חיל האוויר, שם השלים את לימודיו התיכוניים.

שוקי היה חובב ספורט ושיחק טניס שולחן בקבוצת אליצור פתח תקווה.

במסגרת זו נטל חלק בתחרויות וזכה בפרסים. תקופה מסוימת היה חבר בתנועת הצופים.

שוקי אהב בעלי חיים ובמהלך השנים גידל בביתו בעלי חיים שונים כגון: כלב, ברווז, אוגרים ואפרוחים. אהבתו לבעלי חיים ניכרה גם כשסיים את לימודיו בבית הספר היסודי והקדיש את עבודת הסיכום שלו בטבע לנושא הבזים. חברתו, אביבית, כתבה עליו: "שוקי היה אהוב על כולם. אח ורע, חבר נאמן, תמיד היה שם, מוכן להושיט יד ומוכן לעזור לכל אחד".

באמצע פברואר 1986 גויס לצה"ל וכבוגר בית ספר הטכני הוצב בחיל האוויר בתפקיד חשמלאי מכשירן מטוסים.

ביום י"ב בסיוון תשמ"ח (28.5.1988) נפל בעת שירותו והובא למנוחת עולמים בבית העלמין הצבאי בפתח תקווה. השאיר אחריו הורים, אחות - אופירה ואח אלון.

במכתב תנחומים למשפחה כתב מפקדו: "שוקי ז"ל שירת ביחידה עשרים ושבעה חודשים. הוא היה חייל מסור ונאמן, אשר ביצע היטב את תפקידו. היחידה המומה ממותו הפתאומי והטרגי של בנכם, שהיה חבר ועמית לדוגמה. חסרונו ביחידה מורגש בקרב חבריו ומפקדיו כאחד. היו בטוחים, לעולם לא נשכח את שוקי".

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה