תפריט נגישות

רב"ט צבי פישר ז"ל

צבי פישר
בן 20 בנפלו
בן חיה וזאב
נולד בפתח תקוה
בי"א באייר תשי"א, 17/5/1951
התגייס ב-אוגוסט 1970
נפל בעת מילוי תפקידו
בי' בכסלו תשל"ב, 28/11/1971
מקום נפילה: עזה והסביבה
באזור רצועת עזה
מקום קבורה: פתח תקוה

קורות חיים

צבי בן זאב וחיה, נולד ביום י"א באייר תשי"א (17.5.1951) בפתח-תקוה. למד בביה"ס "נוה-עוז". באותה תקופה היה חבר בתנועת "הנוער העובד". הוא סיים את לימודיו בביה"ס התיכון החקלאי "עירון" שבחדרה. צבי היה אהוב על חבריו. בתיכון היה פעיל במועדון הקליעה במסגרת הגדנ"ע והגיע להישגים גבוהים. בשנת 1967 יצא לקורס מ"כים של הגדנ"ע בג'ליל. בשעות הפנאי הרבה לעסוק בספורט ובייחוד במשחק הכדורסל. היו לו תחביבים שונים, כגון איסוף דברים שונים, סידורים ומיונם. בין היתר אסף קופסאות-גפרורים ובולים. הוא אהב גם לעיין בספרי גיאוגרפיה וללמוד מתוכם על ארצות שונות. היה טוב-לב ומוכן תמיד להושיט עזרה לזולת, בן מסור להוריו וחבר נאמן לחברו. הוא היה דייקן ואהב סדר וניקיון וכשהופרע הסדר שקבע, היה הדבר גורם לו צער, שכן היה אדם שאיכפת לו. כאשר היה צריך למלא משימה שהוטלה עליו היה עושה זאת בנאמנות, בסבלנות ובהקרבה.

צבי גוייס לצה"ל בראשית אוגוסט 1970. בשבוע האחרון של נובמבר 1971 נפצע בעת מילוי תפקידו וביום י' בכסלו תשל"ב (28.11.1971) נפטר. הובא למנוחת עולמים בבית הקברות סגולה בפתח-תקוה.

בן 20 בנפלו.

מפקד היחידה כתב במכתב תנחומים למשפחה השכולה לאמור: "החל מיום התנדבותו לשרת ביחידה התבלט צבי כחייל נועז, בעל רצון כביר למצוא את מקומו בשורות הלוחמים. הוא היה אחד הלוחמים בעלי ההכרה הבטחונית המלאה, אשר צעד בכיוון למטרה שהציב לעצמו. חבריו ומפקדיו העריכוהו והאמינו שיהיה בעתיד מפקד בעל שיעור קומה".

לוח שיש לזכרו הוצב בבית-הכנסת בנוה-עוז; שמו נחרת על מצבת הזיכרון שהוקמה בבית-הספר התיכון החקלאי "עירון" בחדרה, לזכר תלמידי בית-הספר שנפלו במערכות ישראל.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה