תפריט נגישות

סג"מ צבי-מנחם חלפון וקסלר ז"ל

צבי-מנחם חלפון
בן 22 בנפלו
בן עליזה (פרידה) וזאב
נולד בחיפה
בכ"א בתמוז ת"ש, 27/7/1940
התגורר בחיפה
התגייס ב-אוגוסט 1958
שרת בחיל האויר טייסת 109
נפל בעת מילוי תפקידו
בט"ז בכסלו תשכ"ג, 12/12/1962
מקום נפילה: בה"ד 1, מצפה רמון
באזור השפלה הדרומית והנגב
מקום קבורה: חיפה
הותיר: הורים

קורות חיים

צבי-מנחם בן זאב ועליזה. נולד ביום כ"א בתמוז ת"ש (27.7.1940) בחיפה. לידתו היתה בראשית מלחמת העולם השניה, תוך הפצצות כבדות שכוונו למפרץ חיפה, והמשפחה היתה מן היחידות שלא נטשו את ביתם בקריית חיים למרות הסכנה של מגורים בקרבת בתי הזיקוק וחברות-הנפט אשר שימשו מטרה להתקפות. אבל כל זה לא השפיע על הילד בנגינה על פסנתר, בלימודי בית ספר היסודי ולאחר-מכן גם בבית הספר התיכון בקריית-חיים.

בצעירותו השתייך ל"תנועה המאוחדת". היה מעורה ופעיל בחברה וחבר באגודת חובבי הרדיו בישראל. בימי לימודיו התיכוניים גברה נטייתו לטיס, השתייך למועדון התעופה והצטרף לגדנ"ע אויר, שם נעשה מדריך לאחר מכן. בגדנ"ע היה עורך ביטאון בשם "ספוטניק", שבו פרסם הרבה מרשימותיו. כן גילה כשרון מיוחד לגרפיקה ולרישומי עפרון. פעילותו הרבה והצטיינותו בפעילות זו הביאו להיבחרו בתוך חמישה גדנ"עים כדי לצאת לסיור לארה"ב, אלא שבגלל פעולות-האיבה שפרצו בעירק ובלבנון בשנת 1958 בוטל הסיור.

גוייס לצה"ל באוגוסט 1958, סיים קורס אלחוטאות בהצלחה, והחל משרת בתפקיד אלחוטאי בחיל האויר. שמח היה בשירותו והתקדם בו; עבר קורס צניחה ואז פנה לתחביבו משכבר ושוב נעשה פעיל במועדון-התעופה. בדאייה זכה להישגים רבים וחשובים ושעות רבות של טיסת "סולו" נרשמו בפנקס-הדאייה שלו. בשנת 1960 עמד במבחני הדואר וקיבל רשיון להקמת תחנת-שידור של חובבים והוא התמיד בביצוע קשרים רבים ושונים-וביניהם היה אחד בנוגע למבצע הצלה של משלוח רפואה לרומניה.

בערבים, בזמנו הפנוי, למד בסימינר למורים של צה"ל ובמחצית שנת 1962 סיים את לימודיו בו. החליט להמשיך בשירותו בצבא הקבע כיוון שהיה קשור לצה"ל ולמועדון התעופה. הצטיין בכשרונותיו ומפקדיו חיבבוהו על סגולותיו המיוחדות ושלחוהו לקורס קצינים אשר ממנו לא שב, כי ביום ט"ז בכסלו תשכ"ג (12.12.1962) נפל בשעת מילוי תפקידו והובא למנוחת עולמים בבית הקברות הצבאי בחיפה. אחרי נפלו הוענקה לו דרגת סגן-משנה.

בן 22 בנפלו.

תחרות ארצית של חובבי-הרדיו בישראל נערכת מדי שנה על-שמו והמשפחה תורמת גביעים נושאי-שמו לזוכים בתחרות.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה