תפריט נגישות

רב"ט חנוך יהודה הגר ז"ל

חנוך יהודה הגר
בן 20 בנפלו
בן חנה ויוסף
נולד בפתח תקוה
בי"ג בתמוז תשל"ג, 13/7/1973
התגייס ב-יולי 1992
שרת בחיל המודיעין, ביסלמ"ח
נפל בעת מילוי תפקידו
בכ"ג בניסן תשנ"ג, 14/4/1993
מקום קבורה: פתח תקוה - סגולה
הותיר: הורים, אח - שמואל ואחות - יעל

קורות חיים

בן חנה ויוסף. נולד ביום י"ג בתמוז תשל"ג (13.7.1973) בפתח תקווה. כאן למד בבית-הספר הממלכתי-דתי 'נצח ישראל', המשיך וסיים את לימודיו בחטיבת-הביניים ובחטיבה העליונה של ישיבת 'נחלים' במגמה הריאלית.

חנוך היה רזה וצנום ולו עיני תכלת ענקיות המחייכות תמיד.

עדינותו וטוב לבו, החיוך התמידי על פניו ועיניו המאירות חיבבו אותו על חבריו. כשרונו לבדר הפך אותו ל'מסמר החבורה' וביתו היה למקום מפגש קבוע לחבריו. טוב לבו לא ידע גבולות והוא נענה בכל עת שהתבקש לעזור ולסייע. כשרונות אחרים בם ניחן - הלחנה וכתיבת מליצות. גם מכתב רגיל לחבר הפך ליצירה בנוסחו האישי והמיוחד. להלן שיר קטן שכתב: "הכי חשוב - אל תהיה עצוב / חשוב על שמש ועל ים / חשוב על יפי העולם / חשוב על זה, חשוב / ואז תרגיש בטוב". חנוך אהב לשיר ולשם כך החליט ללמוד נגינה בגיטרה. כשלמד בישיבת 'נחלים' התגבש גרעין של חברים לרעיון ויחדיו המשיכו לימודיהם בישיבת ההסדר בקרני שומרון עד לגיוסו.

חנוך גויס לצה"ל ביולי 1992 והוצב בחיל-המודיעין. לאחר הטירונות ולאחר שהשתלם בקורס מש"קי מודיעין, הוצב באחת מיחידות החיל בתפקיד מש"ק מודיעין. להערכת מפקדו ביצע את תפקידו במקצועיות ולשביעות רצון הכול.

ביום כ"ג בניסן תשנ"ג (14.4.1993) נפל חנוך בעת מילוי תפקידו והובא למנוחת-עולמים בבית-העלמין הצבאי בפתח תקווה. השאיר אחריו הורים, אח שמואל, ואחות יעל.

במכתב תנחומים למשפחה כתב מפקדו: "רב-טוראי חנוך הגר שירת במתקן אדם תקופה של כשישה חודשים, שבהם שימש כמש"ק מודיעין. חנוך מילא את תפקידו בצורה הראויה לשבח הן בדרך בה ביצע את עבודתו ואת המוטל עליו והן באישיותו ובנועם הליכותיו, אשר היוו דוגמה לחיילי היחידה ככלל ולחבריו למחלקה בפרט".

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה