תפריט נגישות

סג"מ דוד "סאנשיין" אלר ז"ל

דוד אלר
בן 19 בנפלו
בן לילי ואברהם
נולד בארה"ב
בד' באדר תש"י, 21/2/1950
התגורר בירושלים
התגייס ב-18.10.1967
שרת בחיל המודיעין, חיל כללי בה"ד 1
נפל בעת מילוי תפקידו
בכ"ג בתשרי תש"ל, 5/10/1969
מקום קבורה: ירושלים - הר הרצל
אזור: ד, חלקה: 3, שורה: 17, קבר: 04.

קורות חיים

דוד אלר בן אברהם ולילי נולד בארצות הברית ביום ד' באדר תש"י (21.2.1950). עוד כשהיה צעיר לימים התבלט בכשרונותיו, היה מלא חיים וניחן בחוש הומור בריא. בשנת 1966 זכה דוד בפרס מועדון "ליונס" על חיבורו בנושא השלום. למד באוניברסיטה העברית בירושלים הסטוריה של ארצות האיסלם ובחוג ללשון ערבית. נמנה על התלמידים המצטיינים בחוגו. ראש החוג, הפרופסור קיסטר, מינה אותו לעוזר מבקר, וזאת כאשר דוד עדיין בשנה הראשונה ללימודיו באוניברסטה.

גוייס לצה"ל במסגרת העתודה האקדמאית ביום 18.10.1967 השתלם בקורס מיוחד מטעם חיל המודיעין. מתוך שאיפתו להעמיק את ההבנה בין יהודים לערבים ולגשר את הפער שביניהם היה מפרסם בעיתונים ערביים שירים ותרגומי שירים. בין היתר תרגם גם אחדים משירי ביאליק. הוא כתב מאמרים על האיסלם ועל נושאים בפילוסופיה, היה כותב שירים מקוריים ולאחר שנפל נתגלו בעזבונו שירים בעברית, באנגלית ובערבית וגם חיבורים, אשר על קיום חלק מהם לא ידעו בני משפחתו וחבריו הקרובים. לעיתים קרובות ביטא שאיפתו להיות השגריר הישראלי הראשון בקהיר.

ביום כ"ג בתשרי תש"ל (5.10.1969), לפני סיום קורס-קצינים בסיסי שעבר במסגרת העתודה האקדמית, נפל בעת מילוי תפקידו.

הובא למנוחת עולמים בהר-הרצל בירושלים.

בן 19 בנפלו.

בספר הזיכרון "נזכור", שהוציאה האוניברסיטה העברית בירושלים והסתדרות הסטודנטים שלה, בעריכת יהודה האזרחי, נרשמה פרשת חייו וכן הודפסו אחדים משיריו; באוניברסיטה העברית נקבע חדר על שמו במחלקה האפרו-אסיינית; ב"בית-החייל" בירושלים נקבעה על-ידי הוריו וחבריו פינה למוסיקה קלאסית - אף היא לזכרו; משרד ראש הממשלה נותן לילדים מצטיינים פרס על שמו במחנה יהודי-ערבי בערו; מלגה לזכרו ניתנה לסטודנט בחוג למזרחנות באוניברסיטה העברית בירושלים.

המשפחה הוציאה חוברת עם שיריו וחומר נוסף.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה