תפריט נגישות

סמל צבי צביקה אורן ז"ל

צבי אורן
בן 20 בנפלו
בן בתיה וגרשון
נולד בפתח תקוה
בכ"ב באב תש"ז, 8/8/1947
התגייס ב-נובמבר 1965
שרת בחיל הים אח"י אילת
נפל בעת מילוי תפקידו
בי"ח בתשרי תשכ"ח, 21/10/1967
מקום נפילה: אח"י אילת
באזור הים התיכון
הונצח בחיפה - חלקת נעדרי אח"י אילת
אזור: א, שורה: 1, קבר: 1.

קורות חיים

צבי אורן בן גרשון ובתיה, נולד בפתח-תקוה, ביום כ"ב באב תש"ז (8.8.1947). סיים את לימודיו בבית ספר היסודי "נוה-עוז" ולאחר מכן עבר לבית הספר הימי "מבואות-ים", אשר בו השתלם במכונאות אניות.

היה נער עליז וטוב-לב, מלא מרץ וחדוות-חיים. בכדורגל השתתף בקבוצות ילדים ונוער של "מכבי אבשלום". בשל בת צחוקו השלווה וצניעותו הנדירה היה אהוב על כל חבריו. עם סיום בית-הספר הימי יצא להתמחות בעבודה מעשית באניה ועבד בה שנה ומחצה. במשך הזמן הקצר הזה הגיע לאירופה, לדרום-אמריקה ועד ליפן הרחוקה. זו היתה תקופה נעימה בחייו, גדושת לימודים, מראות וחוויות. בנובמבר 1965 גוייס לצה"ל ולאחר תקופת אימונים קצרה עלה על המשחתת "אילת". כעשרים חודש שירת במשחתת זו, שהיתה בשבילו כבית שני, בה רקם חיי ידידות טובים עם חבריו לצוות. הוא מילא את תפקידו כהלכה ובאופן כזה התקדם עד שהגיע לדרגת סמל. צבי היה מכונאי מעולה, שהשקיע את מיטב מאמציו בעבודה. איש צוות למופת היה וגם במסגרת חיל-הים לא זנח את הספורט ותודות לו זכתה אניתו בגביע השחייה.

ביום י"ח בתשרי תשכ"ח (21.10.1967) טובעה אח"י "אילת" על-ידי טילים מצריים, מול חוף רומני שבצפון סיני. כיון שגופתו לא נמצאה במצולות ים הוצבה לזכרו מצבה בחלקת הנעדרים בבית-הקברות הצבאי שעל הר-הרצל בירושלים ולאחר זמן הוצבה לו מצבה לחוד בבית הקברות הצבאי בחיפה.

בן 20 בנפלו.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה