תפריט נגישות

רס"ן דב דוביק פלג רורבך ז"ל

דב פלג
בן 28 בנפלו
בן מרים ואפרים-פישל
נולד בפתח תקוה
בא' בשבט תש"ב, 7/1/1942
התגורר בחצור (קיבוץ)
התגייס ב-פברואר 1960
שרת בחיל האויר טייסת 102
נפל בפעילות מבצעית
בט' בשבט תש"ל, 16/1/1970
במלחמת ההתשה
מקום נפילה: בדרך לסואץ
באזור סיני ותעלת סואץ
מקום קבורה: תל אביב - קרית שאול
הותיר: אישה הרה ושני בנים

קורות חיים

דב (דוביק) בן אפרים-פישל ומרים, נולד בפתח-תקוה ביום א' בשבט תש"ב (7.1.1942). שנות ילדותו עברו עליו בשכונת בילינסון, במשק החקלאי של הוריו. הוא למד בבית-הספר היסודי בכפר סירקין והיה חבר פעיל ב"הנוער העובד", ששאף להגשים את רעיונות התנועה. מילדותו חלם על תעופה וטיס, היה חבר מועדון התעופה והשקיע זמן רב בבניית טיסנים וקריאת חומר על תעופה. ואמנם בגיוסו לצה"ל הגשים את חלומותיו והיה לטייס קרבי. אביו נפטר כשהיה דוביק כבן 14. לאחר שנת לימודים בביה"ס התיכון ע"ש ברנר בפתח-תקוה עברה המשפחה לקיבוץ גשר הזיו. דוביק הלך ללמוד בביה"ס החקלאי "כדורי", אותו סיים בהצטיינות.

דוביק התגייס לצה"ל בראשית פברואר 1960 וכשהתבשר כי עמד בהצלחה במבדקי הקבלה לקורס טיס לא היה מאושר ממנו. בביס"ט הצטיין במקצועות הלימודיים וסיים את הקורס במארס 1962. בטייסת, שעבר בה את האימון המתקדם הכיר את רעייתו לעתיד ונשאה לאישה. דוביק הועבר מהטייסת הקרבית להדרכה בביס"ט והיה החניך הצטיין בקורס המכין להדרכה. דוביק הועבר לטייסת "מיראז'ים" ותוך זמן קצר מונה לקצין מערכות-ירי בטייסת, ואח"כ לקצין מבצעים בכנף. את טבילת האש עבר באפריל 1967 בתקיפת מוצבי הסורים בגולן. במלחמת ששת הימים היה מוביל רביעיה בכיר. הניסיון שצבר בתקיפות הרבות העלה את רמתו כטייס קרבי וכמפקד. לאחר מלחמת ששת הימים הוקמה בכנף טייסת "סקייהוק", ודוביק הצטרף לסגל מקימי הטייסת, כקצין מערכות ירי וחימוש. כעבור זמן הועבר למפקדת חיל האויר לעבודה בתחום שהתעניין והתמחה בו: בקרת מערכות ירי-וחימוש ופיתוח אמצעי לחימה. בראשית ינואר 1970 נשלח לבית הספר הבין-זרועי לפיקוד ולמטה. הוא ראה בחיל האויר יעוד לאומי ואת שירותו בו כטייס ראה כהגשמה אישית. שטחי התעניינותו היו רבים. הוא הצטיין במתמטיקה ובפיסיקה, אך יחד עם זאת אהב מילדותו את החי והצומח. דוביק אהב אמנות, בעיקר מוסיקה וציור.לכל מסיבה בביה"ס "כדורי", ואחרי כן ביחידתו בחיל האויר, היה מחבר פזמונים, קטעי הומור וסקטשים ומשתתף בביצועם. למרות העומס שהוטל עליו כטייס, הקדיש זמן ללימוד עצמי ולהרחבת אופקים ודעת. את הבחינות לתעודת הבגרות עבר כשהיה כבר בעל משפחה ואב לילדים. בשעות הפנאי המועטות, לרוב בשעות הכוננות בטייסת, למד גם פסיכולוגיה, פילוסופיה ומדעי המדינה, נוסף למקצועות התעופתיים ולמדעי הטבע.

דוביק היה בן משפחה מסור ואוהב לאשתו, לילדיו ולהוריו. ביום ט' בשבט תש"ל (16.1.1970) נפל דב באזור מפרץ סואץ בטיסה מבצעית, שתרמה להצלת חיי אחרים. הועלה לדרגת רב-סרן מיום נפלו. הניח אישה בהריון ושני בנים. בתו נולדה 4 חדשים לאחר נפלו.הובא למנוחת עולמים בחלקה הצבאית בקרית שאול.

בן 28 בנפלו.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה