תפריט נגישות

רב"ט עמרי טופול ז"ל

עמרי טופול
בן 19 בנפלו
בן זינה ושלמה
נולד בפתח תקוה
בח' באדר א' תשל"ו, 9/2/1976
התגייס ב-23.3.1995
שרת במשטרה הצבאית
נפל בפעילות מבצעית
בכ"ד בכסלו תשנ"ו, 17/12/1995
מקום קבורה: חדרה
חלקה: 4, שורה: 4, קבר: 8.
הותיר: הורים, שתי אחיות - מאיה והדר

קורות חיים

בן זינה ושלמה טופול (ירקוני). נולד ביום ח' באדר א' תשל"ו (9.2.1976) בנווה עוז, בן אמצעי למשפחה בת שלושה ילדים, דור שמיני בארץ. עמרי למד בבית-הספר היסודי ובבית-הספר התיכון "בן גוריון" בנווה עוז. היה נער אינטליגנטי, כן וישר, מלא שמחת חיים והומור. הוא הרבה לעסוק בסוגי ספורט שונים, אהב לבלות בים ובבריכה, שמח על כל הזדמנות לטייל והרבה לטייל בעולם, אך יותר מכל, היה לבו נתון לסוסים ולרכיבה. החברות היתה, לדידו, ערך עליון. מסור ונאמן היה לידידיו הרבים, רגיש ונכון לסייע, היה הרוח החיה בכל מפגש חברתי והקדיש הרבה מזמנו למשפחתו. לעמרי היו תחביבים נוספים, איסוף סכינים וחרבות. הוא אהב לקרוא ספרים על מלחמת העולם השניה, על שבויים וסיפורי ארץ ישראל. בהיותו בן 10 שנים כבר יצא לצייד עם דודו האהוב, ושנה לאחר מכן כבר ידע לירות ברובה אויר וגם לקלוע בציפורים ובצלחות שמעיפים באויר.

עמרי חלם מנעוריו להתגייס ליחידה קרבית, אך לאכזבתו הרבה הדבר לא התאפשר, ובמרץ 1995 גויס ושובץ למשטרה הצבאית. לאחר סיום קורס מ"כים, נשלח להדריך טירונים בטירונות כלל-צה"לית, דבר שסייע לחיזוק תדמיתו, שהיתה מאוד "דלוקה" על הצבא. הוא היה בעל גישה רצינית ומוטיבציה גבוהה וביצע את תפקידו לשביעות רצונם של מפקדיו.

עמרי נפל בעת שירותו, ביום כ"ד בכסלו תשנ"ו (17.12.1995) (נר ראשון של חנוכה). בן תשע עשרה ועשרה חודשים היה בנופלו. הוא הובא למנוחות בבית העלמין הצבאי בחדרה, קרוב לבן דודו רועי. השאיר אחריו הורים, אחות בוגרת - מאיה, ואחות צעירה - הדר. אביו, שלמה, נפטר שנתיים לאחר נפילתו, ממחלה ארוכה וקשה. מחלת האב השפיעה מאוד על עמרי. בני המשפחה כתבו: "עמרי הלך מאתנו והשאיר משפחה כואבת, שבורה וממאנת להינחם על הדרך בה בחר. הוא חסר לנו כל רגע ורגע מחיינו".

עמרי הצליח לדחוס לתקופת חייו הקצרה חיים מלאים לפחות כמו גבר בן 50, כאילו אצה לו הדרך...

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה