תפריט נגישות

רב"ט ניב חזון ז"ל

ניב חזון
בן 19 בנפלו
בן רינה ושמואל
נולד בקיבוץ גבת
בי"ג באלול תשכ"ח, 6/9/1968
התגורר בפתח תקוה
התגייס ב-1.2.1987
שרת בחטיבת הנח"ל פלחי"ק, חיל הקשר והתקשוב
נפל בקרב
בה' בכסלו תשמ"ח, 25/11/1987
מקום נפילה: מחנה גיבור
באזור הגליל
מקום קבורה: פתח תקוה - סגולה
חלקה: 4, שורה: 1, קבר: 4.
הותיר: הורים, אח ואחות- אבי ומיכל

קורות חיים

בן רינה ושמואל-חיים. נולד ביום י"ג באלול תשכ"ח (6.9.1968) בקיבוץ גבת, שם עשה את שנותיו הראשונות בגן הילדים ובבית-הספר היסודי. במלאת לו תשע שנים. העתיקה המשפחה את מגוריה לכפר גנים בפתח תקווה וניב המשיך את לימודיו בבית-הספר 'הדר' במקום. ניב היה ילד בעל מחשבה מקורית, מודעות חברתית ופוליטית מפותחת ועירנות לסובב. בתום לימודיו היסודיים המשיך ללמוד בבית-הספר התיכון ע"ש אחד העם בפתח תקווה במגמת כימיה.

היה תלמיד בעל כושר ביטוי ניכר וידע להפיק הנאה מצפייה בסרטי איכות, הליכה לתיאטרון, ספרות, אמנות פלסטית והאזנה למוזיקה חדישה ולעיבודים חדשניים למוסיקה קלאסית. בבילויים אלה נהג לשתף את חבריו. ניב התחלק עם בני משפחתו בחוויותיו ובהשקפותיו ונהנה מתמיכת בני המשפחה בדרכו.

הצטיין בנכונות ובחרצות ללמוד, לדעת ולהצליח בכל תפקיד שקיבל על עצמו, תוך שאיפה להגיע לשלמות בביצוע. ניחן באצילות-נפש, בחוש הומור ובטעם מיוחד. פעל מתוך שיקול-דעת ובתבונה בכל נושא לאומי או פוליטי. היה אהוב ומקובל על חבריו וידידיו כמנהיג טבעי.

בתום לימודיו התיכוניים יצא לטיול באירופה. הוא גויס לשירות סדיר בתחילת חודש פברואר 1987 והוצב לשרת בחיל הקשר, האלקטרוניקה והמחשבים. חרף מגבלותיו הבריאותיות, שנבעו ממחלת הקצרת שממנה סבל, עמד על זכותו לשרת ביחידה קרבית ואכן שירת בחטיבת הנח"ל-פלחי"ק.

ניב נפל בקרב ביום ה' בכסלו תשמ"ח (25.11.1987) ב"ליל הגלשונים" במחנה גיבור שליד קרית שמונה והובא למנוחות בבית-העלמין הצבאי בסגולה שבפתח תקווה. השאיר אחריו הורים, אח ואחות - אבי ומיכל.

בן 19 בנפלו.

שר הביטחון יצחק רבין כתב במכתב תנחומים למשפחה השכולה: "ניב היה חייל מצוין, בעל חוש הומור, דייקן והחלטי. כל מי שהכירו אהבו".

המשפחה הנציחה את זכרו בהקמת ספרייה וחדר עיון בבית-הספר 'הדר' בפתח תקווה אשר בו למד.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה