תפריט נגישות

טוראי דוד קימל ז"ל

דוד קימל
בן 18 בנפלו
בן ייטל ושמריהו
נולד בגרמניה
בכ"ה בתשרי תר"צ, 17/10/1930
התגייס ב-דצמבר 1947
שרת בחטיבת אלכסנדרוני (חי"ש), הגנה
נפל בקרב
בכ"ו בכסלו תש"ט, 28/12/1948
במלחמת העצמאות
מקום נפילה: פלוג'ה
באזור השפלה הדרומית והנגב
מקום קבורה: גבעתיים - נחלת יצחק

קורות חיים

דוד בן שמריהו וייטל, נולד ביום כ"ה בתשרי תר"ץ (17.10.30) בגרמניה. בשנת 1933 עלה לארץ עם בית הוריו שהתיישבו בפתח-תקוה. אחרי סיום בית-הספר למד בישיבות "אחי תמימים", "חברון" ו"בית-יוסף". בעל תפיסה מהירה. הצטרף לארגון "בני עקיבא" ולגדנ"ע כדי להכשיר את עצמו להגנת המולדת. היה בעל אופי מוצק. מתמיד ויסודי. בכשרונותיו נתחבב גם כאן מהרה על כל יודעיו.

משפרצה מלחמת השחרור התגייס דוד לשירות מלא באמצע דצמבר 1947 ולהפצרותיו הועבר למחלקת חי"ש עוד בהיותו בן 17. נשלח לכפר יעבץ והשתתף בהגנת המקום והסביבה בתנאים הקשים ביותר. אחרי ימים אחדים נפצע בקרב, בשעת התקפת כוחות-אויב מרובים, ובעודו שותת דם רוקן עוד שלוש מחסניות "סטן" על האויב המתקרב. אחרי שבועות אחדים יצא מבית-החולים, חזר לשירות, נשלח לפלוגה דתית בחזית המרכז והצטיין בגבורתו. סיים קורס חבלנות והשתתף בהרבה קרבות של חטיבתו, ובכלל זה - בכיבוש סלמה, חיריה, כפר-סבא הערבית, קאקון, טנטורה, קולה, רנתיה ועוד.

באחרונה נשלח לנגב ובחנוכה תש"ט אמר שם לחברו: "חבריה, בבית אוכלים כעת לביבות, בפתח-תקוה שלנו שמח, עורכים נשפים וחגיגות, אך אין דבר, גם לנו יהיה שמח. עוד מעט נאכיל את המצרי לביבות ממעשה ידינו". שמחה זו נשארה קורנת על פניו כשנפגע מפצצה שנזרקה לעמדתו, בחזית פלוג'ה-עיראק אלמנשיה ביום כ"ו בכסלו תש"ט (28.12.1948).

הובא למנוחת עולמים בנחלת-יצחק.

בן 18 בנפלו.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה