תפריט נגישות

סמל אליעזר "לייזר" ענבי ז"ל

אליעזר ענבי
בן 21 בנפלו
בן אסתר ויצחק
נולד בכפר חסידים
בכ"ז בתשרי תרפ"ח, 23/10/1927
התגורר בסעד
שרת בפלמ"ח - חטיבת הנגב
נפל בפעילות מבצעית
בכ"ט בתמוז תש"ח, 5/8/1948
במלחמת העצמאות
מקום נפילה: קיבוץ סעד
באזור עוטף עזה
מקום קבורה: גבעתיים - נחלת יצחק
הותיר: הורים

קורות חיים

אליעזר בן יחיד ליצחק ולאסתר, נולד ביום כ"ז בתשרי תרפ"ח בכפר חסידים. הוריו עברו לפתח-תקוה ואת ראשית תלמודו וחינוכו קיבל בבית-הספר "נצח ישראל". היה חבר "בני עקיבא" ואחד מפעיליה.

מבית אבא ירש ערכים של ציונות דתית-עובדת ומערכים אלו לא הרפה עד יומו האחרון. בגיל צעיר התמסר בהתלהבות לעבודה ב"בני עקיבא" ואחר כך להדרכה ולפיקוד בפלוגות הדתיות של הגדנ"ע לאחר שסיים בהצלחה את הקורס הארצי הראשון למפקדים דתיים. משסיים את חוק לימודיו בבית-הספר העממי עבר ללמוד בבית-ספר מקצועי למלאכה של "המזרחי".

בן 14 הצטרף ל"הגנה", ועם הקמת פלוגה דתית של הגדנ"ע בפתח-תקוה היה מראשוני חבריה, ובמרוצת הזמן - מראשי פעיליה. עסק ב"סליקים" ובפעולות אחרות של ה"הגנה". הצטיין בספורט שימושי. היה הראשון בקבוצתו שהעיז לקפוץ מקומה ב' של בנין.

בן 16 נשלח לקורס מ"כ גדנ"ע למדריכים דתיים וסיים את הקורס בהצלחה. עם תום תקופת לימודיו בבית-הספר המקצועי החל לעבוד בבית-יציקה כמסגר, ובערבים היה נוהג לעזור לאביו או לצאת לאימונים. במשך הזמן התמנה למ"מ וגם פעילותו בתנועת "בני-עקיבא" לא חדלה. בשנת תש"ה החליט לצאת להכשרה לטירת-צבי, למרות התנגדות מפקדיו ב"הגנה". מטירת-צבי עבר לקבוצת "עלומים" בהרצליה ומשם יחד עם חבריו לקבוצת "עלומים" אשר התיישבה בנגב. גם שם אימן מטעם ה"הגנה" ואחרי זמן מה נשלח לקורסים למקלענים ולנהיגה.

עם פרוץ מלחמת השחרור שירת בתפקיד סגן מפקד המקום. עסק בהקמת ביצורים במשק, עמד בראש הפל"ם המקומי וגם יצא לעתים לסיורי-לילה בסביבה, על אף היותו בן יחיד להוריו. סיסמת ההיכר החביבה עליו היתה: "הנגב שלנו".

ב-5.8.1948, בשעת פירוק מוקשים בסעד, נפל בהתפוצץ מוקש. נקבר בבארות יצחק. ב-29.10.1950 הועבר למנוחת עולמים לבית-הקברות בנחלת-יצחק.

בן 20 בנפלו.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה