תפריט נגישות

יצחק יזרעאלוביץ ז"ל

יצחק יזרעאלוביץ
בן 25 בנפלו
בן מכלה ואברהם
נולד בפולין
בתרפ"ג, 1923
שרת בפלמ"ח - חטיבת יפתח הגדוד השלישי - ''הגליל''
נפל בקרב
בי"א בניסן תש"ח, 20/4/1948
במלחמת העצמאות
מקום נפילה: נבי יושע
באזור הגליל
מקום קבורה: נבי יושע-קבר אחים

קורות חיים

בן אברהם. נולד בשנת 1923 בעיר קאליש, פולין, להורים עמלים. בילדותו התיתם מאביו, למד בבית ספר עממי, ובגיל צעיר התחיל לעבוד בעבודת מתכת. בחור בריא גוף, חסון ומוכשר בעבודתו.

מנעוריו היה שוחר ציון ומאורגן בתנועת "השומר הצעיר". היה עוד נער, בן 16, בפרוץ מלחמת העולם, וכל ימי המלחמה היה במעצר ובשעבוד. תחילה הוגלה עם כל יהודי העיר לגילציה. שם גויס לעבודת כפיה, הועבר ממחנה למחנה וניצל בנס. מבנה גופו האיתן עמד לו. אחד התליינים של ה-S.S מינה אותו למטפל בחזיריו ובכלביו, והודות לכך נשאר בחיים. באחרונה היה במחנה הסגר בצ'כיה, ומשם שוחרר על ידי הרוסים במסע השחרור. חזר לפולין ונוכח לדעת כי כל בני משפחתו הושמדו.

בדרך ה"בריחה" לישראל עברו עליו תלאות רבות, ישב במחנות העקורים וחיכה לתורו. התבלט שם כספורטאי וביחוד ככדורגלן. התנדב לכל שירות למען הכלל. לא התלונן, תמיד הושיט יד-עזרה לחבריו -אחים לצרה. מי מן המחנות שהוא עבר בהם לא הכיר את הכדורגלן "איזאק"? אהדה ואהבה רבה עורר אליו, כי היה חומת מגן לכל אשר מסביבו.

סוף סוף הגיעה שעתו לעליה, ועדיין לא בא הקץ לסבלו. אחרי נדודים בלב ים משך שבועות, התקרבה אנית-המעפילים "כתריאל יפה" אל חופי הארץ. אבל הבריטים הזדרזו ותפסו אותה. ויצחק גורש באכזריות, עם יתר חבריו לקפריסין. גם שם רכש לו יצחק את חיבת כל האנשים שבאו במגע איתו. שם התגלה אופיו העדין בהתנדבותו התמידית לכל שירות כדי להקל על גורלם המר של אחיו-חבריו.

על סף מלחמת השחרור, בשנת 1947, הגיעה שעת עלייתו. התיישב בפתח תקוה, אך רק שבועות מספר ישב בשלוה. המצב החמיר, ולקריאה הראשונה, אחרי הכ"ט בנובמבר התייצב בין שורות הפלמ"ח בגדוד השלישי במחלקת להבות הבשן בגליל העליון. כאן הצטיין בעוז רוחו ובאומץ ליבו ובגבורה נפלאה הגן על כבוד עמו וארצו.

נלחם ונפל בהתקפה על משטרת נבי-יושע ביום 20.4.1948. נקבר בנבי-יושע ב-20.5.1948.

יצחק יזרעאלוביץ ז"ל - הינו "נצר אחרון" למשפחתו אשר חוותה את אימת השואה ונספתה בשטחי הכיבוש הנאצי, עלה לארץ, התגייס לצה"ל ונפל בקרבות בתקופת מלחמת העצמאות.

בנפילתו, נכרת הנצר האחרון של המשפחה.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה