תפריט נגישות

טוראי גדעון ג'ינג'י רוזנפלד ז"ל

גדעון רוזנפלד
בן 22 בנפלו
בן עדה ואברהם
נולד בפתח תקוה
בי"א באב תש"ה, 21/7/1945
התגייס ב-אוקטובר 1963
שרת בחטיבת הצנחנים גד' 66
נפל בקרב
בו' בסיון תשכ"ז, 14/6/1967
במלחמת ששת הימים
מקום נפילה: ירושלים - סנהדריה
באזור ירושלים והסביבה
מקום קבורה: פתח תקוה - סגולה

קורות חיים

גדעון (ג'ינגי') בן אברהם ועדה, נולד ביום ט"ז באב תש"ה (21.7.1945) בפתח-תקוה. היה ילד ערני ושוחר-משובה ואכן קשה היתה לו היציאה מחיי שובבות ומשחק לרצינות והתמדה בלימודים.

את לימודיו היסודיים סיים בבית-הספר "הס" בפתח-תקוה. עוד מילדותו גילה נטייה למכונות ולחלקיהן ולכן המשיך את לימודיו בבית-הספר המקצועי "עמל" במגמת חרטות. עם סיום לימודיו שם פנה לתיכון אכסטרני כדי להשלים את לימודיו ולקבל תעודת-בגרות.

גדעון הקדיש את זמנו הפנוי לתנועת "המחנות העולים" ויחד עם חבריו לגרעין יצא לנח"ל. זה היה באוקטובר 1963. תקופת-ההכשרה עברה עליו בכברי ולאחר הטירונות עבר עם גרעינו לקיבוץ אייל שאהב וראה אותו כביתו.

בקיבוץ אייל עבד גדעון כאחראי על המוסך. העבודה היתה מרובה וכוחות-עבודה חסרו. את זמנו הפנוי המועט ניצל כדי לעסוק בתחביביו: הרכבת מטוסים. כן אהב את הצילום אשר בו היה מגלה עולם ומלואו. גדעון התנדב לנח"ל המוצנח אשר בו עבר קורס-מרגמות. באימונים הקשים נתגלה כבעל כושר הסתגלות וגם חוש הומור, היה אחד מאלה שהעלו את המורל ודווקא בשעות הקשות היה שופע מעשיות ובדיחות ותמיד מצא מילה טובה כדי לעודד חבר כושל. בשירותו הסדיר השתתף בפעולות-תגמול.

לאחר שחרורו מן הצבא היה יוצא מדי פעם לשירות מילואים ובפרוץ מלחמת ששת הימים נקרא שוב לדגל.

בקרב שנערך בסנהדריה שבירושלים נפצע גדעון בעמדת-מרגמות ביום השני לקרבות ותשעה ימים לחם על חייו בבית-החולים עד שביום ו' בסיון תשכ"ז (14.6.1967), מת מפצעיו. הובא למנוחת עולמים בפתח-תקוה.

בן 22 בנפלו.

קיבוץ אייל הוציא לאור חוברת לזכרו בשם "גדעון". בחוברת הזכרון "אשר נפלו במלחמה" של הקיבוץ המאוחד הועלה זכרו. בספר "מאריות גברו" שלמפקדת הצנחנים הוקדש עמוד לתולדותיו ולתיאור קרבו האחרון.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה