תפריט נגישות

סגן דוד רואי ז"ל

דוד רואי
בן 21 בנפלו
בן חמדה וטומס
נולד באנגליה
בט"ז באלול תש"ו, 12/9/1946
התגורר בירושלים
התגייס ב-אוגוסט 1965
שרת בחיל השריון פלס"ר חט' 63
נפל בקרב
בכ"ו באייר תשכ"ז, 5/6/1967
במלחמת ששת הימים
מקום נפילה: מוצב אוקלנד (ליד אום שיחן)
באזור סיני ותעלת סואץ
מקום קבורה: ירושלים - הר הרצל
אזור: ד, חלקה: 3, שורה: 13, קבר: 02.
הותיר: אם, אב ואח

קורות חיים

דויד בן טומס וחמדה, נולד ביום ט"ז באלול תש"ו (12.9.1946) בעיר וורדסלי שבאנגליה.

בגיל שנתיים עלה ארצה עם משפחתו. למד בביה"ס "גאולים" שבירושלים והצטיין בלימודיו. קרא הרבה, היה ראש חבורתו והיה חבר ועד-הכיתה וועד ביה"ס. ארגן טיולים ומסיבות והשתתף בחוג הדרמטי אבל אהב ביותר את החוגים המיוחדים לספורט ולטבע. עסק בבניית דגמים של אניות, מטוסים וטנקים.

את לימודיו המשיך בגימניסה העברית ברחביה ובבית - החינוך התיכון. השתתף בחוג קליעה של הגדנ"ע, וקיבל גביע כזוכה במקום הראשון. השתייך ל"הפועל". חלק מכל חופשה בימי לימודיו בביה"ס הקדיש לעבודה בשכר ועבד במטעים, בגננות ובסבלות ובכספו היה קונה ספרים ושאר חפצים האהובים עליו. נמשך לטבע ולבעלי-החי.

באוגוסט 1965 גוייס לצה"ל. בהצלחה רבה עבר מן הטירונות לקורסים של מפקדי טנקים וקציני-שריון. תכונתו הבולטת היתה החברות הכנה. בגיל צעיר ידע כבר להעריך נכונה כי אחד מנכסי החיים היפים ביותר היא הידידות ואמנם הוא היה ידיד טוב לרבים. בן מסור היה להוריו.

דויד לא פחד ולא היסס וכרבים מחבריו נתן את נפשו בין חולות סיני בשעה שהסתער בראש מחלקתו על מוצב אוקלנד, צפונית למתחמי אום שיחן כשהוא חשוף בצריח, וכך נפגע ונפל במלחמת ששת הימים. זה היה ביום הראשון לקרבות, הוא כ"ו באייר תשכ"ז (5.6.67).

הועלה לדרגת סגן לאחר נפלו כהוקרה על לחימתו בגבורה. הובא לקבורה בבית הקברות הצבאי לשעת חירום בבארי ולאחר זמן הועבר למנוחת עולמים בבית הקברות הצבאי שעל הר-הרצל בירושלים.

בן 21 בנפלו.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה