תפריט נגישות

סמ"ר שמעון שמי כהן ז"ל

שמעון כהן
בן 24 בנפלו
בן ג'וליה ויחזקאל
נולד בבני ברק
בי' באייר תש"ט, 9/5/1949
התגורר ביפתח
התגייס ב-4.5.1967
שרת בחיל השריון חט' 645, גד' 142
נפל בקרב
בי"ב בתשרי תשל"ד, 8/10/1973
במלחמת יום הכיפורים
מקום נפילה: תעלת סואץ
באזור סיני ותעלת סואץ
מקום קבורה: תל אביב - קרית שאול
הותיר: אישה ושני בנים, אב, שלוש אחיות ואח

קורות חיים

שמעון (שמי) בן ג'וליה ז"ל ויחזקאל, נולד ביום י' באייר תש"ט (9.5.1949) בבני-ברק. סיים בי"ס עממי "לפידות" בבני ברק לאחר מכן עבר לקיבוץ יפתח שבגליל. היה נער יפה נפש ונעים הליכות, ידידותי וחביב על כל חבריו. בקיבוץ היה תלמיד טוב וספורטאי מעולה, הצטיין ברכיבה על סוסים, נחשב מבכירי הרוכבים בקבוץ. נודע בנכונותו לעזור לכל אדם בעת צרה ובמאמציו לעשות למען הזולת במיטב יכולתו.

התגייס לצה"ל בתחילת מאי 1967 והוצב לחיל השריון. השתתף במלחמת ששת- הימים ויום-הכיפורים, במלחמה זו השתתף בקרבות הבלימה נגד המצרים בגזרת התעלה ונפל ביום י"ב בתשרי תשל"ד (8.10.1973). חודשים ארוכים לא היה הדבר ידוע בוודאות והוא הכרז כנעדר. המשפחה צפתה לידיעות מן השבי, או לכל ידיעה כלשהי, אך לשווא. לימים נתגלתה גופתו והתברר ששמעון נפל יחד עם כל צוותו של הטנק. השאיר אחריו אישה ושני בנים, אב, שלוש אחיות ואח. הובא למנוחת עולמים בבית העלמין בקרית-שאול. בן 24 בנפלו.

במכתבו למשפחה האבלה כתב עליו מפקדו אסף יגורי: "... בנכם סמל-ראשון כהן שמעון ז"ל שירת ביחידת שריון תחת פיקודי. הכרתיו תוך שירות מילואים כבחור אמיץ לב, אשר מילא את כל המשימות שהוטלו עליו תוך גילוי גבורה עילאית וחירוף נפש. הוא היה חביב על כל מפקדיו וחבריו לנשק, ונפילתו הייתה אבדה כבדה ליחידתנו. בשמי ובשם כל חיילי היחידה הנני מביע את צערנו העמוק ומשתתף באבלכם הכבד. אני מקווה שמלחמה עקובת דם זו תסלול את הדרך לשלום אמת, אשר בו תמצאו את נחמתכם". דברים לזכרו כלולים בספר "ההולכים ראשון" - חטיבת נתקה, ובספר שהוציאה לאור המשפחה לזכרו.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה