תפריט נגישות

סמל איתן כהן ז"ל

איתן כהן
בן 21 בנפלו
בן שולמית וסעדיה
נולד בפתח תקוה
בי"ח בניסן תשי"ב, 13/4/1952
התגורר בפתח תקוה
התגייס ב-13.5.1970
שרת בחטיבת הצנחנים
נפל בקרב
בי"ט בתשרי תשל"ד, 15/10/1973
במלחמת יום הכיפורים
מקום נפילה: ראס סודר
באזור סיני ותעלת סואץ
מקום קבורה: תל אביב - קרית שאול
הותיר: הורים, שלושה אחים ואחות

קורות חיים

איתן בן שולמית וסעדיה, נולד בפתח-תקוה ביום י"ח בניסן תשי"ב (13.4.1952).

קיבל השכלתו היסודית בביה"ס המ"מ בשכון העממי. המשיך בבי"ס מקצועי "עמל" במגמה לחשמלאות מטוסים. השתייך לתנועת "הנוער העובד והלומד". היה פעיל בגדנ"ע. אהב ספורט, עסק בקליעה ובכדור-רגל כשחקן הפועל מחנה יהודה. היה שקט חרוץ, חברותי, ישר ומלא שמחת חיים. בלט באשר נמצא, בנאמנותו וברוחו העשויה ללא-חת. שש לעשות למען הזולת.

התגייס לצה"ל ביום 13.5.1970 והתנדב לחיל הצנחנים. השתתף במבצעים רבים מעבר לגבול.

סיפר עליו חברו לשירות דני: "איתן היה בחור רציני ואפילו חיוכו העיד על רצינותו. הוא היה בחור חרוץ ושנא את הבטלה - טיפוס יסודי, שביצע כל דבר שלקח על עצמו בצורה מושלמת".

אמרו עליו חבריו לנשק: "איתן שמר על עקרונותיו והיה נאמן לאתגרים שהציב לעצמו. עקרונתיו באו לידי ביטוי ברגעים ובמצבים הקשים ביותר. כאשר היינו במצב רוח מדוכדך, היה הוא מעלה את המורל, על-ידי בדיחה או בדברי עידוד. יחודו היה בזה שהיה חבר אמיתי, בחור תמים וישר, עליז ומלא שמחת חיים. אך לעומת זאת היה רציני מאוד, כאשר נגע הדבר לביצוע משימה. אהבנו אותו בשל אין ספור התכונות הטובות שהתמצו בו, אבל בעיקר - בשל עזרתו ונאמנותו לחבריו. כדי לעזור לחבריו היה מוכן לעבור באש ובמים. איתן היה עניו ונחבא אל הכלים. מעולם לא התגאה במעשיו ולא גילה שמץ של התנשאות. עדין-נפש היה ויחד עם זאת חזק ואיתן ברוחו".

במלחמת "יום-הכיפורים" התנדב איתן, כדבר מובן מאליו, ליחידת סיור מובחרת, שהוטלו עליה משימות מסוכנות. תפקידו ביחידה היה מש"ק צלפים.

ביום י"ט בתשרי תשל"ד (15.11.1973) יצא יחד עם כוח סיור מראס סודר לכיוון צפון. היחידה נתקלה במארב של חיילי קומנדו מצרים, ואיתן נפל בקרב נגדם. הוא הובא למנוחת עולמים בבית העלמין בקריית-שאול.

השאיר אחריו הורים, שלושה אחים ואחות.

לאחר נופלו הועלה לדרגת סמל.

בן 21 בנפלו.

במכתב תנחומים למשפחה השכולה כתב שר הביטחון דאז, משה דיין: "איתן היה חייל מסור וחבר מצויין. הוא היה אהוד על מפקדיו ועל חבריו לנשק".

לזכרו תרמה המשפחה פרוכת ונברשת לבית כנסת בפתח-תקוה.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה