תפריט נגישות

רב"ט רענן ולד ז"ל

רענן ולד
בן 19 בנפלו
בן פרידה וגרשון
נולד בעפולה
בי"ח באייר תשי"ד, 21/5/1954
התגורר בעפולה
התגייס ב-8.8.1972
שרת בחטיבת הצנחנים גד' 890
נפל בקרב
בכ' בתשרי תשל"ד, 16/10/1973
במלחמת יום הכיפורים
מקום נפילה: מעבר המיתלה
באזור סיני ותעלת סואץ
מקום קבורה: עפולה
אזור: 1, חלקה: 3, שורה: 1, קבר: 6.

קורות חיים

רענן ולד בן פרידה וגרשון, נולד בעפולה ביום י"ח באייר תשי"ד (21.5.1954). היה בעל השכלה תיכונית. נמנה עם חברי תנועת "הצופים" ופעילי הגדנ"ע. בלט בכושר מנהיגות. היה עצמאי בכל הליכותיו והשכיל לבצע את אשר בלבבו. היה חובב ספורט, אסף בולים ואהב בעלי חיים. התגייס לצה"ל ביום 8.8.1972 ושירת בחיל הצנחנים. במלחמת יום הכפורים הייתה יחידתו של רענן באזור המיתלה בחזית סיני. עשרה ימים נלחם רענן בחירוף נפש ודאג לעודד את רוחם של רעיו. גם במכתבים ששיגר אל הוריו ואל ידידיו ביקש להרגיע ולעודד.

ביום כ' תשרי תשל"ד (16.10.1973), נפגע רענן מאש שנורתה לעברו, בעת ניסיון לחלץ חיילים שנפגעו באזור ביר-אל-מרה, בגזרה הדרומית של המיתלה. רענן מת מפצעיו והובא למנוחת עולמים בחלקה הצבאית בעפולה. בן 19 בנפלו.

במכתב תנחומים למשפחה השכולה כתב מפקד היחידה: "אנחנו הכרנו את רענן כחייל מצטיין וחבר נאמן ומסור. הוא התבלט מיתר חבריו לפלוגה בכושר מנהיגות והשפעה על החיילים. חבריו ראו בו כעין אח מבוגר, ואילו אנו, מפקדיו, מצאנו בו חייל המושך ומדרבן את יתר החיילים ומסייע להם להתמודד עם האתגרים המוטלים עליהם".

משפחתו של רענן הוציאה לאור ספר שכלולים בו משיריו וממכתביו של רענן, וכן דברי חברים שהכירוהו, בית הספר התיכון המחוזי בעפולה הוציא לאור חוברת "לזכר הבוגרים", וגם בה כלולים דברים ופרקי זיכרון מאת מורים, ידידים ומכרים על רענן; מדי שנה בשנה, ביום הולדתו, נערך בעפולה טורניר כדורגל לזכרו.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה