תפריט נגישות

סמ"ר חיים חיימקה רם ז"ל

חיים רם
בן 25 בנפלו
בן סלי ופיביש
נולד בכפר סבא
בא' באב תשי"ז, 29/7/1957
התגורר בפתח תקוה
התגייס ב-מאי 1975
שרת בחטיבת הצנחנים חטיבה 226
נפל בקרב
בכ"ג בסיון תשמ"ב, 14/6/1982
במלחמת שלום הגליל
מקום נפילה: עין אל-חילווה
באזור לבנון
מקום קבורה: פתח תקוה - סגולה
הותיר: אשה ובן, הורים, שני אחים ואחות

קורות חיים

חיים (חיימקה) בן סלי ופיביש, נולד ביום א' באב תשי"ז (29.7.1957) בכפר-סבא - מושב נוה ירק. חיים החל ללמוד בבית-הספר הממלכתי "אהרונוביץ" בכפר מל"ל, והמשיך בבית-הספר התיכון על-שם עמי אסף ב"בית-ברל". הוא אהב מאוד לקרוא ספרים, ובאותה להיטות התמסר להאזנה למוסיקת פופ מתקדם. חיים היה פעיל מאוד בשטח הספורט - בעיקר בכדורגל. עם כל זאת, הוא מצא תמיד זמן להושיט יד עוזרת להוריו בעבודתם הקשה במשק החקלאי.

חיים גוייס לצה"ל בתחילת מאי 1975, והתנדב לחיל-הצנחנים. לאחר הטירונות הוא עבר קורס צניחה, קורס מ"כים חי"ר, והועלה לדרגת סמל-ראשון. חיים עבר עם חייליו את כל המסלול המפרך של יחידת צנחנים מהקו הראשון, ואף השתתף במבצע ליטאני. הוא מילא את המוטל עליו היטב ובהגיע זמנו להשתחרר מהשירות הסדיר נרשמה התנהגותו בתעודת השחרור כמעולה, וההערכה הייתה: "לוחם ומפקד מעולה, בעל כושר מנהיגות יוצא מן הכלל. יכולת ללמד ולעבוד עם אנשים ביסודיות ובהתמדה".

בסוף מאי 1978, שוחרר סמל-ראשון חיים מהשירות הסדיר. לאחר שחרורו הוא החל לעבוד כאיש ביטחון בנמל התעופה בן-גוריון. והתמיד בעבודתו עד יום מותו. בנובמבר 1980 נשא חיים אישה והזוג קבע את משכנו בפתח-תקוה. באפריל 1982 שבו בני הזוג מאירופה, לאחר שהגשים חיים חלום ישן שלו. כאוהד כדורגל מושבע, הוא חזה במשחק הליגה האנגלית.

בשירות המילואים שלו המשיך חיים לשרת ביחידת הצנחנים. הוא היה אהוב מאוד על חבריו בעבודה ועל חבריו לשירות הצבאי. אף שהיה מופנם ושקט, הוא ידע ליצור קשרי חיבה ושיתוף פעולה עם הסובבים אותו. כשפרצה מלחמת שלום הגליל, נקראו חיימקה וחבריו אל הדגל.

ביום כ"ג סיון תשמ"ב (14.6.1982), נפל סמל-ראשון חיים בקרב בלבנון והובא למנוחת עולמים בבית-הקברות הצבאי בפתח-תקוה.

חיים השאיר אחריו אשה ובן, הורים, שני אחים ואחות.

בן 25 בנפלו.

מפקדו הישיר תיאר את התרשמותו מימי הלחימה של חיים במלים אלו: "הוא היה מפקד לדוגמה, שקט ורגוע אך לא אדיש. ביצע כל פקודה באופן הטוב ביותר".

במכתב תנחומים, ששלח שר הביטחון למשפחה נאמר: "חיים היה לוחם ומפקד למופת. שימש דוגמה אישית לפקודיו. היה בעל כושר מנהיגות, יושר והגינות".

מפקד יחידתו כתב: "חיים היה ממפקדינו הטובים ביותר. תמיד הלך בראש והוביל את חייליו לקרב בשקט האופייני לו... אבד לנו לוחם ומפקד למופת, אשר נתן דוגמא אישית נפלאה לפקודיו".

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה