תפריט נגישות

טוראי אריה בוירסקי ז"ל

אריה בוירסקי
בן 22 בנפלו
בן אסתר ומרדכי
נולד בפתח תקוה
בכ"ח בסיון תשכ"ב, 30/6/1962
התגורר בפתח תקוה
התגייס ב-פברואר 1982
שרת בחטיבת גבעתי, חיל רפואה גדוד צבר
נפל בעת מילוי תפקידו
בז' באב תשמ"ד, 5/8/1984
מקום נפילה: ג'בל ברוך
באזור לבנון
מקום קבורה: פתח תקוה - סגולה
חלקה: 3, שורה: 1, קבר: 7.
הותיר: הורים, אח ושתי אחיות

קורות חיים

בן לאסתר ומרדכי. נולד ביום כ"ח בסיוון תשכ"ב (30.6.1962) בפתח-תקוה. למד בבית-הספר "שארית ישראל" ובחטיבת-הביניים של מדרשת כפר-סבא. המשיך לימודיו בתיכון ובישיבה הגבוהה של "מרכז הרב" בירושלים. טרם גיוסו לצה"ל למד בישיבת "שבות ישראל" באפרת שבגוש-עציון. אהב מאוד קריאת ספרים, איסוף קטעי עיתונים ומאמרים בנושאי יהדות וארץ ישראל, טיולים ברחבי הארץ וצילום.

בפברואר 1982 התגייס לצה"ל, עבר קורס טירונות ושירת כחייל קרבי בחטיבת גבעתי. במאי 1984 השלים קורס מתקדם כחובש קרבי ושירת בתחנת איסוף גדודית. במלחמת שלום הגליל עלה עם יחידתו ללבנון. כשהתקרב מועד שחרורו מן השירות הסדיר, הוא הביע את משאלתו להמשיך ולשרת ביחידתו. למפקדיו ולחבריו אמר: "הצבא השקיע בי בקורס חובשים קרביים ואני צריך להצדיק את ההשקעה".

אריה היה אדם בעל כשרונות רב גוניים, עדין וצנוע, זריז, נמרץ וראשון למתנדבים. פעל למען ארצו ומולדתו במסירות נפש. היה אוהב שלום.

ביום ז' באב תשמ"ד (5.8.1984), שבועיים לפני שעמד להשתחרר מצה"ל, נסע בנגמ"ש באזור עמיק שבלבנון, במורדות המזרחיים של הר ברוך. הנגמ"ש עלה על מוקש ואריה נהרג. בן 22 היה במותו.

הוא הובא למנוחות בבית-הקברות הצבאי בפתח-תקווה. השאיר אחריו הורים, אח ושתי אחיות. שר הבטחון משה ארנס כתב עליו במכתב תנחומים למשפחתו: "על אף היותו תלמיד ישיבת-הסדר באפרת, ויתר על חופשת הלימודים והתנדב לשרת מלוא תקופת השירות בלבנון. היה חייל מצטיין, בעל יוזמה, כושר ארגון וחבר למופת".

מפקד יחידתו כתב עליו למשפחתו: "לכולנו, מפקדים וחיילים, היה אריה דוגמה וסמל. חייל למופת, אחראי, מסור, נבון, בעל חוש טכני מעולה, שופע רעיונות ובעל יוזמה".

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה