תפריט נגישות

רס"ל חיים שטורמן ז"ל

חיים שטורמן
בן 23 בנפלו
בן ראומה ומשה
נולד בעין חרוד מאוחד
בי"ח באלול תש"ו, 14/9/1946
התגורר בעין חרוד מאוחד
התגייס ב-נובמבר 1965
שרת בחיל הים קומנדו הימי
נפל בקרב
בה' באב תשכ"ט, 20/7/1969
במלחמת ההתשה
מקום נפילה: האי גרין
באזור סיני ותעלת סואץ
מקום קבורה: קיבוץ עין חרוד מאוחד
הותיר: הורים ואחיות
בעל עיטור המופת

קורות חיים

בן משה וראומה. נולד ביום י"ח באלול תש"ו (14.9.1946) בקיבוץ עין-חרוד.

חיים, שנולד ביום היווסדו של הקיבוץ, נקרא על-שם סבו, חיים שטורמן ז"ל, שהיה איש "השומר", מראשוני עין חרוד ומגיניה ומפעילי ההתיישבות היהודית בעמק יזרעאל, שנפל ביום 15.9.1938, רכבו עלה על מוקש כאשר יצא בלווית אהרון אטקין וד"ר דוד מוסינזון, לקבוע מקום לישוב חדש בעמק. במלחמת הקוממיות נפל אביו של חיים, איש הפלמ"ח, בקרב על סמריה. כך הוטבע על חייו של חיים חותם השכול והגבורה, שקבע וכיוון את דרכו לעתיד.

את לימודיו עשה, ככל בני הקיבוץ, במסלול הרגיל במסגרת בית-הספר בקיבוץ. הוא היה נער עליז ושובב. יחד עם זאת היה עירני ופעיל בכל עניין הדורש העמקה אינטלקטואלית. כשהיה בכיתה ט' יצא לסמינר מדריכים של חטיבת בני הקיבוץ המאוחד ולאחר שובו הדריך שנתיים ימים כיתות צעירות. לאחר שסיים את חוק לימודיו יצא לשנת הדרכה והדריך בסניף "הנוער העובד והלומד" בבני-ברק. הוא התחבב מאוד על חניכיו והם שמרו על קשרים הדוקים עמו גם לאחר תום שנת ההדרכה.

חיים התגייס לצה"ל במחצית נובמבר 1965 והתנדב לשרת ביחידה שפעולתה קשה ומסוכנת - הקומנדו הימי. גם בתקופת האימונים המפרכת וגם בפעולות המבצעיות של היחידה התבלט חיים כחייל מעולה, בעל תושייה ועוז רוח וכחבר נאמן לרעיו ולאחיו לנשק. כאשר נתמנה למדריך ביחידה עשה רבות להשבחת הכושר המבצעי של לוחמים אלה. על אחת מפעולותיו הנועזות צויין לשבח על ידי מפקד חיל-הים וזכה בעיטור המופת (14.7.1967).

אור ליום ה' באב תשכ"ט (20.7.1969), נפל רס"ל חיים בקרב, בפשיטה על האי גרין במפרץ סואץ.

הובא למנוחת-עולמים בבית-הקברות בקיבוץ עין-חרוד מאוחד.

במלאת "שלושים" לנופלו הוציא הקיבוץ חוברת לזכרו; כן נתפרסמו רשימות ודברי הערכה בשבועון חיילי צה"ל "במחנה" ובעיתונות היומית.

בספר בשם "אנשי בזלת". ב"ספר הגבורה", הוצ' מגל משרד הבטחון 1997, הפרק על השטורמנים, "נופלים ההולכים ראשונה", שם, עמ' 30-26. וכן בספרון על ה"שטורמנים" בהוצאת בית שטורמן שיצא לאחרונה, באים סיפורי מעלליהם וגבורתם של בני משפחת שטורמן.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה