תפריט נגישות

סגן שאול סולניק ז"ל

שאול סולניק
בן 22 בנפלו
בן לאה וצבי
נולד בקיבוץ בית אלפא
בח' בכסלו תש"ו, 13/11/1945
התגורר בבית אלפא
התגייס ב-נובמבר 1964
שרת בחיל השריון חט' 401, גד' 52
נפל בקרב
בכ"ח באייר תשכ"ז, 7/6/1967
במלחמת ששת הימים
מקום נפילה: אבו עגילה
באזור סיני ותעלת סואץ
מקום קבורה: קיבוץ בית אלפא

קורות חיים

שאול בן צבי ולאה חברי קיבוץ בית אלפא נולד ביום ח' בכסל"ו תש"ו (13.11.1945) בקיבוץ. את לימודיו היסודיים והתיכוניים סיים במוסד האיזורי "גלבוע" שם. לאחר שסיים את לימודיו היה שאול חבר בגרעין שהתארגן בקיבוץ והספיק לעבוד זמן מה בפלחה.

השתייך לתנועת "השומר הצעיר". התעניין במוסיקה וגם בספורט.

עם גיוסו לצה"ל בנובמבר 1964 התלבט באיזה חיל יבחר ולבסוף התנדב לחיל השריון. את תקופת הטירונות סיים בהצטיינות, עבר את כל שלבי האימונים - קורס של מפקדי טנקים וקורס קצינים. לאחר שסיים את הקורס החל לפקד על מחלקה של פלוגה מבצעית. השתתף בקרב סמוע וזה היה בדיוק ביום הולדתו העשרים ואחד.

שאול עמד להשתחרר מצה"ל במאי 1967 אך בגלל המצב הבטחוני המתוח נשאר בצבא והועלה לדרגת סגן. כשפרצה מלחמת ששת הימים ובקרב שנערך בציר אבו עגילה קוציימה שבסיני, לאחר כיבוש מתחמי אבו עגילה, נפל; זה היה ביום השלישי לקרבות, הוא כ"ח באייר תשכ"ז (7.6.1967) הובא לקבורה בבית-הקברות הצבאי לשעת חירום בבארי ולאחר זמן הועבר למנוחת עולמים בקיבוצו.

במכתב התנחומים למשפחתו כתב מפקד העוצבה כי שאול "מילא את חובתו בעוז רוח ובאומץ לב ויחד עם חבריו הביא לנו את הנצחון".

בידיעות המועצה האיזורית גלבוע לזכר בני האיזור שנפלו הועלה זכרו. בחוברת "53 מהם" שבהוצאת הקיבוץ הארצי לזכר חבריו שנפלו במערכה הובאו תולדותיו. בספר "בנינו" שהוציא לאור קיבוץ בית אלפא לזכר חמישה בניו הובאו תולדותיו, רשימות של שיחה עליו בחוג המשפחה, זכרונות חברים וממכתביו.

ב"גוילי אש", כרך ד', ילקוט עזבונם של הבנים שנפלו במערכות ישראל, הובא מעזבונו.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה