תפריט נגישות

סמל אייל ניב רובינוביץ ז"ל

אייל ניב
בן 19 בנפלו
בן ניצה ומתתיהו
נולד בתל אביב
בל' בסיון תשי"ט, 6/7/1959
התגייס ב-נובמבר 1977
שרת בחיל השריון חט' 188, גד' 74
נפל בעת מילוי תפקידו
בי"ד בכסלו תשל"ט, 14/12/1978
מקום קבורה: תל אביב - קרית שאול
אזור: 1, חלקה: 13, שורה: 7, קבר: 13.
הותיר: הורים ואחות

קורות חיים

בן מתתיהו וניצה. נולד ביום ל' בסיון תשי"ט (6.7.1959) בתל-אביב. החל את לימודיו היסודיים בבית הספר 'אוסישקין' בנהריה, שם למד שנתיים, אחר-כך המשיך וסיים את לימודיו בבית-הספר היסודי 'הס' שבפתח-תקוה. בפתח-תקוה גם סיים את לימודיו התיכוניים, בבית-הספר 'אחד-העם' במגמה הספרותית.

איל גויס לצה"ל בתחילת נובמבר 1977 והוצב לחיל השריון. לאחר סיום תקופת הטירונות נשלח לבית-הספר לשריון, שם עבר קורסים התחבב חיש קל על החיילים והמפקדים והם למדו עד מהרה להעריך את תכונותיו הטובות ואת מסירותו ואחריותו בביצוע משימותיו. איל נחשב חייל טוב וצייתן, חבר מסור ומתחשב ואדם הגון, הגיוני שונים שהכשירוהו להיות לוחם בטנק. לאחר מכן נשלח לקורס מפקדי טנקים, בסיום הקורס הוענקה לו דרגת סמל והוא הוצב ליחידה בצפון הארץ בתפקיד סמל מבצעים. איל התחבב חיש קל על החיילים והמפקדים והם למדו עד מהרה להעריך את תכונותיו הטובות ואת מסירותו ואחריותו בביצוע משימותיו. איל נחשב חייל טוב וצייתן, חבר מסור ומתחשב ואדם הגון, הגיוני ונוח לבריות.



ביום י"ד בכסלו תשל"ט (14.12.1978) נפל איל במילוי תפקידו, הוא הובא למנוחת-עולמים בבית-העלמין הצבאי בקרית-שאול.

בן 19 בנפלו.

השאיר אחריו הורים ואחות.

במכתב-תנחומים למשפחה השכולה כתב מפקדו: "איל הגיע אלינו יחד עם פלוגה ועבר כנהג טנק, אימון צמ"פ ארוך וקשה. שמחנו בשמחתו ובשמחת חבריו כשהלכו לקורס מפקדי טנקים. שמחנו עוד יותר כשחזר אלינו. איל נכנס לפי בקשתו לעבודה במחלקת המבצעים של הגדוד עד מועד הגעת פלוגת הצמ"פ החדשה, בה היה אמור לשרת כמפקד טנק. בתוקף עבודתו נפגש עם רבים מאנשי הגדוד והתחבב על כולם מידית. אינטליגנטי ושנון. ישר והגון למופת, צנוע ונעים הליכות ובעל חוש-הומור. חייכני, שאי אפשר היה שלא לאוהבו..."

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה