תפריט נגישות

סג"מ מאיר מרק יערי משליבורסקי ז"ל

מאיר יערי
בן 19 בנפלו
בן צביה ופנחס
נולד בפולין
בי"ג בתשרי תשט"ו, 7/10/1954
התגורר בבני ברק
התגייס ב-2.11.1972
שרת בחיל השריון חט' 188, גד' 71
נפל בקרב
בי"ג בתשרי תשל"ד, 9/10/1973
במלחמת יום הכיפורים
מקום נפילה: בוקעתא
באזור רמת הגולן
מקום קבורה: תל אביב - קרית שאול
אזור: 1, חלקה: 5, שורה: 1, קבר: 14.
הותיר: הורים, שני אחים - יוסי ואפרים ואחות תאומה - הניה

קורות חיים

מאיר, בן צביה ופנחס, נולד ביום י"ג בתשרי תשט"ו (7.10.1954), בפולין ועלה ארצה עם משפחתו בשנת 1957 למושבה כפר חרוצים שבשרון. בהיותו בן 6 עברה המשפחה להתגורר בעיר בני ברק, שם סיים מאיר את בית הספר היסודי ע"ש דוד רמז. מיד עם סיום לימודיו היסודיים עבר ללמוד בפנימייה הצבאית שליד גמנסיה "הרצליה" בתל-אביב.

מאיר היה תלמיד נבון ושקדן, אהוב על מוריו ועל חבריו. הוא היה בחור עליז, תוסס, מלא שמחת-חיים ואוהב-חיים, שהתברך בחוש הומור מצוין ובאהבת הבריות. אהב ריקודים וחיוכים ומצא בכל דבר את הטוב והיפה שבו. טוב-לב היה, נעים הליכות וחביב על הכל. תמיד היה מוקף חברים ובעיקר חברות. הוא היה פעיל בחברה שלו והצטיין בכושר מנהיגות ובעשייה רבה. לפיכך זכה להערכת חבריו ללימודים ולפנימייה וכבש את לב כל מיודעיו.

מאיר גויס לצה"ל בראשית נובמבר 1972 והתנדב לשרת בחיל-השריון. לאחר סיום הטירונות וקורס הצניחה, שעשה במסגרת הפנימייה הצבאית, השלים בהצטיינות רבה קורס מקצועות טנק "סנטוריון" והתמנה לטען-קשר בטנק זה. עם סיום קורס זה עבר לקורס מט"קים והתמנה למפקד טנק "סנטוריון". במהלך חודש אוגוסט 1973 החל להשתלם בקורס קצינים.

מלחמת יום הכיפורים תפסה את מאיר בעיצומו של קורס קצינים. הוא סופח לחטיבה 7 לגדוד 71 ועלה לרמת הגולן מיד עם תחילת המלחמה. מאיר השתתף בקרבות הבלימה הקשים שהיו ברמה בימים הראשונים של המלחמה. גדוד 71 סבל אבידות קשות בימים אלו והוא סופח לאחר מכן לחטיבה 88 לגדוד 77. ביום השלישי למלחמה, י"ג בתשרי תשל"ד (9.10.1973), נפגע מאיר בקרב היתקלות במארב סורי בצומת בוקעתה שבצפון הרמה ונהרג.

הוא הובא למנוחת-עולמים בבית-העלמין בקרית-שאול, שנה לאחר נפילתו בקרב. השאיר אחריו אב, אם, שני אחים ואחות תאומה.

לאחר נופלו הועלה לדרגת סגן-משנה.

בן 19 בנפלו.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה