תפריט נגישות

רס"ן יעקב שלמה (יעקב'לה) הורוביץ ז"ל

יעקב הורוביץ
בן 29 בנפלו
בן רוחמה ואברהם
נולד בפתח תקוה
בי"ח באב תש"ט, 13/8/1949
התגורר בפתח תקוה
התגייס ב-2.11.1967
שרת בחיל השריון, חיל הלוגיסטיקה אוג' 440
נפל בעת מילוי תפקידו
בכ"ט בסיון תשל"ח, 4/7/1978
מקום נפילה: ואדי מילק
באזור חיפה,כרמל וגליל מערבי
מקום קבורה: פתח תקוה - סגולה
הותיר: אישה, שני בנים, בת, הורים ואח

קורות חיים

בן אברהם ורוחמה. נולד ביום י"ח באב תש"ט (13.8.1949) בפתח-תקוה. למר בבית-הספר היסודי 'נצח-ישראל', המשיך וסיים את לימודיו התיכוניים בישיבת 'כפר הרא"ה', במגמה הומנית. יעקב היה חבר בתנועת הנוער 'בני-עקיבא'. הוא היה חובב-ספורט ובייחוד אהב לשחק כדורסל.

יעקב גויס לצה"ל בנובמבר 1967. את תחילת שירותו בצבא עשה ביחידת-צנחנים, ובה סיים טירונות וקורס-מ"כים. במרוצת שירותו הצבאי השתלם בקורסים שונים ועלה בסולם הדרגות. הוא סיים קורס-צניחה, קורס קציני-חי"ר, קורס קציני חבלה, והוצב ביחידת גולני, שם שירת כמ"מ וקצין-חבלה.

בתום שירות-החובה התגייס לשירות-קבע והוצב ביחידת-הובלה. באותה עת נשא אישה והקים משפחה. בצבא-הקבע שירת יעקב בתפקידים שונים ִ קצין ניהול בימ"ח, קצין-פיקוח, קצין-הובלות, מפקד יחידת מובילי-טנקים, מפקד קורס-נהיגה וסגן-מפקד-יחידת-תובלה ברפידים. בשנת 1976 נשלח ללימודים אקדמיים באוניברסיטת בר-אילן וזכה לתואר אקדמי במנהל-עסקים. לאחר תום הלימודים שובץ כקצין-הספקה באוגדת-שריון. יעקב היה אדם בעל עקרונות ומעולם לא סטה מצו-מצפונו. שומר-מצוות, נקי-כפיים, שונא בצע ואהוב על כל חבריו ומכריו.

ביום כ"ט בסיון תשל"ח (4.7.1978), בתרגיל גיוס שבו שימש קצין-בקרה, נפל בעת מילוי תפקידו.

הובא למנוחת עולמים בבית העלמין שבפתח תקוה בגיל 29, נשארו באובדנם, אשתו טובה לבית משפחת בלובאום וילדיו הראל, עודד ודגנית, הוריו אברהם ורוחמה ואחיו צביקה ומשפחתו.

במכתב-תנחומים למשפחה השכולה כתב מפקדו על התרשמותו החיובית מתבונותיו, "שהעיקרית בהן היתה האדם שבו... אין ביכולתי להביע את גודל המכה וכובד האסון אשר ירד על כולנו כרעם, בעת שקיפח את חייו".

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה