תפריט נגישות

סמ"ר דניאל דני רזינסקי ז"ל

דניאל רזינסקי
בן 27 בנפלו
בן רינה וניסן
נולד בפתח תקוה
בכ"ט בשבט תש"ו, 31/1/1946
התגייס ב-נובמבר 1963
שרת בחיל השריון חט' 500, גד' 433
נפל בקרב
בי"ב בתשרי תשל"ד, 8/10/1973
במלחמת יום הכיפורים
מקום נפילה: ציר טליסמן
באזור סיני ותעלת סואץ
מקום קבורה: ירושלים - הר הרצל
אזור: ד, חלקה: 2, שורה: 06, קבר: 90.
קבר אחים
הותיר: אישה, בת - יעל, בן - דני, הורים, ואחים

קורות חיים

דני, בן רינה וניסן, נולד ביום כ"ט בשבט תש"ו (31.1.1946) בפתח-תקוה. הוא למד בבית-ספר יסודי בכפר גנים וסיים את חוק לימודיו בבית-הספר החקלאי "כפר סילבר". עלם חסון היה ויפה-תואר, קשור למשפחתו ונערץ בקרב חבריו הרבים.

דני גויס לצה"ל במחצית נובמבר 1963 והתנדב לחיל הרגלים. בתקופת שירותו סיים קורס מ"כים ושימש בתפקיד מפקד כיתה. מפקדיו העריכוהו מאוד וכאשר הגיע זמנו להשתחרר, ציינו בתעודת השחרור כי התנהגותו בעת השירות הייתה טובה מאד וכי "מילא תפקידו לשביעת רצון הממונים עליו. הגון וישר כלפי מפקדיו ופקודיו".

במחצית מאי 1966 שוחרר דני מהשירות הסדיר, וכאיש מילואים הוצב ליחידת שריון ועבר הסבה מקצועית. הוא סיים קורס מ"כים, קורס מש"קי חרמ"ש וקורס מש"קי חבלה. עם יחידתו השתתף במלחמת ששת הימים והוענק לו "אות מלחמת ששת הימים".

דני נשא לאישה את חברתו צביה והשניים קבעו את מושבם בפתח-תקוה, לא הרחק מההורים. לא היה גבול לשמחתו של דני כאשר נולדה בתו הבכירה יעל. הוא היה בעל טוב ואב מסור ואוהב ויחד עם זאת היה בן ואח נפלא.

במלחמת יום הכיפורים גויס דני והשתתף בקרבות הבלימה בסיני. ביום י"ב בתשרי תשל"ד (8.10.1973), לחם בקרב הקשה על ציר "טליסמן", ובמהלכו נהרג מטיל נ"ט, שפגע ישירות בזחל"ם שלו. הוא הובא למנוחת-עולמים בבית-העלמין הצבאי בהר-הרצל בירושלים. השאיר אחריו אישה, בת ובן - דני, שנולד חצי שנה לאחר נפילתו, הורים, ואחים.

בן 28 בנפלו.

במכתב תנחומים למשפחה השכולה, כתב מפקדו: "דני הוכיח עצמו כאיש מקצוע מעולה, אמיץ ומסור. היה מקובל ואהוד על חיילי היחידה ובלט ברצונו לעזור לחבריו".

משפחתו הנציחה את זכרו בתרומת מכשיר הקרנה על שמו לספריה בבית-הספר שבו למד.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה