תפריט נגישות

סג"מ נמרוד גזית ז"ל

רשימות לזכרו

אלבום תמונות

בפרקי אבות מובאים דברי שמאי: "אמר מעט ועשה הרבה, והוי מקבל את כל האדם בסבר פנים יפות".
כל שהכיר את נמרוד גזית, או נימי, כפי שמכונה היה בפי רבים, יאמר, כי בו נאמרו הדברים, כי אלה היו מידותיו, וכי מהן אהוד ומקובל היה על הרבים.
לא בלשונו היה כוחו של נימי. מן השתקנים והנחבאים אל הכלים היה. בחיוך דק, מצטנע ומבויש כלשהו, התהלך בינינו. בצדי הדרך, בשולים לכאורה. לכאורה, אמרנו, כי גם אם לא היה מן הקופצים בראש, מן המעמידים עצמם במרכז, במרכז עמד. שם העמידוהו חבריו והסובבים אותו. שכן אלה אשר ביקשו חברות אמת, לא זו שיש חשבון בצדה, אצל נימי הלכו. הוא, ידעו הם, לא מן המתקנאים בטובם של אחרים, אצלו בסבר פנים יפות יתקבלו.
את שנות התבגרותו עשה נימי מחוץ לתיכון עירוני ג'; הוא פנה אל הפנימיה הצבאית שליד בית הספר הריאלי. שנותיו היפות שם היו, שם פרש כנפים, שם נתגלו כל תכונותיו היפות. דומה, כי סיסמת הפנימיה "בהשקט ובבטחה", ויותר מזה אולי, דברי ישעיהו, מהם לקוחה הסיסמה הזו: "בשובה ונחת תושעון בהשקט ובבטחה תהיה גבורתכם", בנימי ואל נימי דברו. שם בפנימיה נתבלטו רגש האחריות כלפי עצמו וכלפי האחרים, בין אלה הממונים עליו ובין אלה השווים לו במעמד; הנכונות לעמוד ולשאת במאמץ גופני ונפשי על מנת למלא חובה, בין החובה הנתבעת ממנו במוצהר ובין זו המתבקשת מתוך הנסיבות ובתקפן; הנאמנות לביצוע המשימות שהועיד לעצמו והנאמנות לחבריו המתחלקים עמו במשימות אלו. בפנימיה הצבאית נתגלו פשטות והנאמנות לחבריו המתחלקים עמו במשימות אלו. בפנימיה הצבאית נתגלו פשטות הליכותיו, רצינות מעשיו וחוסן נפשו; שלימולת מעשיו עם עצמו. באלה הכירו הכל, ועל אלה הוקירוהו הכל. מיודעיו של נימי לא הופתעו על כן, כאשר שמעו כי סיים את לימודיו כחניך מצטיין. חניך מצטיין היה, לא משום שרצה להבליט את עצמו על פני אחרים, אלא משום שלדידו מובן מאליו היה, כי את שהינו עושה, חייב הוא לעשות היטב.
תכונותיו של נימי באו לידי ביטוי גם בעת שרותו בצה"ל, ואל צה"ל נמשך לא מפני שראה בו אפשרות לקריירה, אלא משום שראה בו אתגר, שיש להתמודד עמו.
אם אמנם אדם ניכר שעה שהוא ניצב מול קשיים, כאשר הוא נתון בתנאים של לחץ - ובצבא נקרים מצבים כאלה לעתים מזומנות - הרי נימי הראה, בקורס מכי"ם, בקורס למפקדי טנקים ובקורס לקצינים, כי אדם היה, בן-אדם, גבר של ממש.
מלחמת יום הכיפורים "תפסה" את נימי על סף גמר קורס הקצינים. עם חבריו לקורס הוצב ליחידת שריון שלחמה בסיני בקרבות הבלימה ובקרבות לצליחת תעלת סואץ. בליל הקרב הנורא שבין ה-15 ל-16 באוקטובר, לאחר שעות ארוכות של לחימה קשה מול כוחות גדולים ועדיפים בהרבה, נפגע הטנק שלו. כל נשי הצוות, שעליו נימנו גם שלושה חברים קרובים של נימי עוד מימי הפנימיה הצבאית, נעלמו. גופותיהם של חבריו נמצאו ונאספו כעבור זמן רב; עקבותיו של נימי לא נודעו עד היום.
פתחנו במובאה מפרקי אבות ונסיים במובאה אחרת: "העולם הזה דומה לפרוזדור בפני העולם הבא; התקן עצמך בפרוזדור כדי שתיכנס לטרקלין". על נמרוד גזית ניתן לומר, כי בדרך חייו הקצרים התקין עצמו להיכנס לטרקלין, זה הטרקלין בו מצויים בחורים שכמותו.

ידיד.

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה