תפריט נגישות

טוראי שלום טפר ז"ל

  • נר

    הודלק ע"י אבישי והב יו"ר יד לבנים פתח תקווה בתאריך 23/04/2023

    מתכבד להדליק נר זיכרון להדהד ולהוות אור,זיכרון ודרך לרגלינו. יהא זכרם ברוך לעד.
    בזיכרון האומה ובזיכרון עירנו פתח תקווה.
    והב אבישי יו"ר יד-לבנים פתח תקווה יום הזיכרון תשפ"ג.

  • נר

    הודלק ע"י רמי גרינברג ראש העיר פתח תקווה בתאריך 23/04/2023

    בשם כל תושבות ותושבי העיר ובשמי, אנו מרכינים ראש ומדליקים נר לזכר אלו אשר מסרו נפשם למען תקומת מדינת ישראל ובהם בניה ובנותיה של העיר פתח תקווה, אשר נפלו במערכות ישראל. יהא זכרם ברוך.
    רמי גרינברג-ראש העיר
    יום הזיכרון תשפ"ג.

  • נר

    הודלק ע"י רמי גרינברג - ראש העיר בתאריך 28/04/2020

    בשם כל תושבות ותושבי העיר ובשמי אני מתכבד להדליק נר זכרון זה לכבוד כל הנופלות והנופלים וחללי העיר פ"ת. יהא זכרן וזכרם ברוך. רמי גרינברג - ראש העיר. יום הזיכרון תש"ף.

  • נר

    הודלק ע"י אבישי והב – יו"ר המשפחות השכולות פ"ת בתאריך 28/04/2020

    כפי שאומר הנביא ירמיהו: "כי מדי דברי בו זכור אזכרנו עוד". נזכור את הנופלים מדור לדור. יהי זכרם ברוך. יום הזיכרון תש"ף.

  • נר

    הודלק ע"י אריאל קופליק בתאריך 27/04/2020

    שמי אריאל קופליק מקרית גת, ביום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ולנפגעי פעולות האיבה תשע"פ, מדליק נר לזיכרו של שלום טפר. שלום טפר, בן משפחה של אימנו צפורה קופליק לבית טפר, "נצר אחרון" למשפחתו , נפל בקרב עם חבריו לוחמי הפלוגה הדתית בחטיבת אלכסנדרוני באותו קרב מפורסם בכיס פאלוג'ה, קרב בו נפלו 89 חיילי צה"ל. - - לאתר הזה נחשפתי היום באקראי, מנצל את ההזדמנות שניתנה לי כאן להדליק נר לזיכרו של שלום טפר לספר את סיפורי: - לשלום טפר הי"ד שנפל עם חבריו לוחמי הפלוגה הדתית בקרב בכיס פלוג'ה נחשפתי לראשונה בחנוכה, דצמבר 2014 באזכרה השנתית ל 89 הלוחמים שנערכה בקרית גת. כל שנה לאחר האזכרה ליד האנדרטה, נערכת עצרת באודיטוריום "אשכול פיס" בסמוך לאנדרטה. בכניסה מוצגת תערוכת צילומים מהווי היחידה ותמונה של כל אחד מהנופלים, בשנה זו תמונתו של שלום טפר הייתה בקידמת אחד השולחנות, טפר הוא שם הנעורים של אמא שלי. קראתי את הכתוב על שלום טפר הי"ד והצטמררתי, כתוב היה ששלום טפר נולד בעיירה ביאלובז'גי, (Bialobzegi) בקירבת ראדום בפולין. על העיירה ביאלובז'גי שמעתי רבות מאמא שלי כשסיפרה על ילדותה בטרם השואה. אמא שלי, צפורה קופליק לבית טפר, נולדה בחדש מרץ 1922 לרחל לבית שפאייזר ואברהם טפר בעיירה סטרומייאץ (Stromiecs), נפת ראדום בפולין. סטרומייאץ, עיירה קטנה סמוכה לעיירה ביאלובז'גי. אמא סיפרה על הביקורים שלה את בני המשפחה, דודים ובני דודים, בעירה הסמוכה, ביאלובז'גי. לשמו של הלוחם שלום טפר נחשפתי כשנה לפני שאמא נפטרה, אמא לא יכלה "להדביק" את השם לתמונתו הלא ברורה של הלוחם שלום טפר, אמא זכרה את השמות אברהם, שלום, דינה, צבי ומשה שהיו נפוצים במשפחתו של אבא שלה (סבא שלי) אברהם טפר שהתגוררו בביאלובז'גי, (Bialobzegi) הסמוכה. אני ממשיך במשימה החשובה לנסות ולאתר פרטים על בני משפחת טפר. מסתבר שאחד מבני משפחת טפר מהעיירה ביאלובז'גי שרד את השואה האיומה. לפי ספר שמצאתי, "ספר זיכרון לקהילת ביאלובז'גי", שיצא בישראל בשנת 1991, אחד מבני המשפחה שרד את השואה, שמו צבי הרשל טפר. צבי הרשל טפר היגר אחרי המלחמה לארה"ב, שם נולדו לו שלושה בנים, משה, שלום וטוביה. אין לנו עדיין תשובה וממצאים, על משפחת טפר בארה"ב.

  • נר

    הודלק ע"י רמי גרינברג ראש העיר פתח תקווה בתאריך 06/05/2019

    בשם כל תושבות ותושבי העיר ובשמי, אני מתכבד להדליק נר זיכרון זה לכבוד כל חללות וחללי העיר יהא זכרן וזכרם ברוך רמי גרינברג- ראש העיר. יום הזיכרון תשע"ט

  • נר

    הודלק ע"י שי לביא לאו בתאריך 17/04/2018

    ממשיכים בדרכו של אבי נפתלי לאו לביא , חברו של שלום, שפקד את קברו של שלום טפר מדי שנה.

  • נר

    הודלק ע"י ספיר בן דור בתאריך 13/12/2017

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה