תפריט נגישות

גבריאל גבי יצחייק ז"ל

גבריאל יצחייק
בן 16 במותו
בן לאה וסמי
נולד בפתח תקוה
בט' באייר תשל"ד, 1/5/1974
התגורר בפתח תקוה
חלל פעולת איבה
בי"ג בשבט תשנ"א, 28/1/1991
מקום אירוע: פתח תקוה
באזור מרכז הארץ והשפלה
מקום קבורה: פתח תקוה - סגולה
הותיר: הורים ואחים

קורות חיים

גבריאל (גבי), בן סמי ולאה, נולד בט' באייר תשל"ד, (01.05.1974), בפתח תקווה. היה בן הזקונים במשפחה בת חמש נפשות. למד בבית ספר היסודי קרול בפתח תקווה, המשיך לחטיבת הביניים על-שם רשיש ומשם לתיכון עמל א', במגמת מכניקה.

גבי היה תלמיד בולט, שהצטיין באנגלית, תנ"ך ומכניקה. באסיפת ההורים האחרונה בה השתתף, מוריו הרעיפו עליו מחמאות רבות ומצב רוחו היה מרומם ימים רבים לאחר מכן.

גבי היה ילד יפה, בעל עיני שקד גדולות ושיער בהיר חלק. חריף, מפולפל, פעלתן ובעל מרץ, אך גם בעל אישיות רגישה. הוא עזר ותמך בחברים ותמיד היה שם כשנזקקו לו. הוא, למשל, לא היסס להעניק את החומר הלימודי שלו לפני מבחן לתלמיד חלש ממנו.

גבי ניחן בחוש הומור. לעתים בדיחה או הלצה שלו היו קוטעים את מהלך השיעור וכל הכיתה הייתה צוחקת. הוא היה כשרוני ואהב לצייר ולשרטט. חדרו היה מעוטר בעבודות שעשה הקשורות ללהקת סקורפיונס, אותה העריץ. היו לו ידי זהב ופעמים רבות הוא היה זה שביצע עבודות אחזקה בבית.

גבי היה טיפוס ספורטיבי. בימי שישי לא החמיץ את משחק הכדורגל השכונתי. מדי ערב הרים משקולות על מנת לחזק את גופו ולשפר את כושרו. היה חובב טיולים, וטייל באתרים רבים בארץ בחברת המשפחה.

גבי אהב את הבית ואת חמימות המשפחה. פעמים רבות העדיף לבלות בבית, בצפייה בסרט פעולה בטלוויזיה או במשחקי מחשב, מאשר להסתובב בחוץ. הוא היה אחראי. מעולם לא איחר מבלי להודיע כדי לא להדאיג את משפחתו לשווא. אהב לקרוא, התעניין בנושא הדת וכן בנושא של גלגול נשמות, והטריד את עצמו בשאלת החיים לאחר המוות.

מלחמת המפרץ הפכה את גבי מנער רגיש ובעל שמחת חיים, לנער עצבני, מלא חששות וכעס על אוזלת היד של ממשלת ישראל.

בי"ג בשבט תשנ"א, (28.01.1991), בעת שגבי צפה בטלוויזיה, נשמעה אזעקה מפני ירי טילים על ישראל. הוא קפץ בבהלה ורץ ראשון עם מסכת הגז שלו לתוך החדר האטום, ובעקבותיו יתר בני המשפחה. לפתע הם הבחינו שגבי התמוטט. הוא איבד את הכרתו. צוות מד"א שהוזעק, התמהמה והגיע אחרי מחצית השעה עם ציוד בלתי מתאים. כעבור רבע שעה נוספת הגיעה אמבולנס טיפול נמרץ. כל ניסיונות ההחייאה של המשפחה ושל הצוות הרפואי לא הועילו. גבי נפטר מדום לב.

גבי היה בן 16 וחצי שנים במותו. הובא למנוחות בבית העלמין סגולה, פתח תקווה.

אמו, לאה, מעולם לא התגברה על האסון והלכה ודעכה מיום ליום. חמש שנים לאחר מותו של גבי, נפטרה אף היא מצער. היא נטמנה בסמוך למקום קבורתו של בנה.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה