תפריט נגישות

חיים זליג קרסנר ז"ל

חיים זליג קרסנר
בן 16 במותו
בן שרה ויצחק-פנחס
נולד בארה"ב
באב תרע"ג, 8/1913
התגורר בחברון
חלל פעולת איבה
בי"ח באב תרפ"ט, 24/8/1929
בתקופת המאורעות
מקום אירוע: חברון
באזור יהודה ושומרון
מקום קבורה: חברון
הותיר: הורים, ואחות

קורות חיים

חיים-זליג, בן שרה ויצחק-פנחס, נולד בחודש אוגוסט 1913 בברוקלין, ארצות-הברית. אביו למד בישיבת מינסק, ולפני מלחמת העולם הראשונה היגר עם משפחתו לברוקלין באמריקה, שם מצא את אושרו בלימוד תורה ובפעילות ציונית. חיים-זליג למד בישיבת "תורה ודעת", ובד בבד גמר את לימודיו בגימנסיה המסונפת לישיבה.

בחודש מאי 1922 עלתה משפחת קרסנר לא"י. האם והבת השתקעו בתל-אביב, ואילו הבן חיים-זליג החל ללמוד בישיבת "כנסת ישראל" בחברון. האב עצמו שב לניו-יורק להביא את עסקיו לידי גמר. חיים-זליג השקיע נפשו בלימודים מתוך שקידה עצומה. הוא היה עלם מתון ושקט מטבעו והסתופף בצל חבריו הגדולים ממנו בתורה, כדי ללמוד דרכיהם בתורה ובמוסר.

בפרוץ מאורעות תרפ"ט, ערב הטבח ביהודי חברון, כתב חיים-זליג לאחותו חנה בתל-אביב: "אני מתמסר כולי לתלמוד, הזמן יקר לי ביותר... אותו יום, שבו שלחני אבי-מורי לישיבת חברון, היה יום המאורע הכביר בחיי. אז לא היה ביכולתי להעריך את הדבר, עתה אין מלים בפי להביע את רחשי התורה לאבי, שבחר למעני את דרך התורה והמוסר, אשר יהיו תכלית ימי וחיי...".

ביום י"ח באב תרפ"ט (24.8.1929) התפרצו הפורעים הערבים לביתו של נחמן סגן-לוי, אשר אצלו התאכסן חיים-זליג, התנפלו על העלם בן ה-16 ועשו בו שפטים. ארבע שעות התהפך בכאביו, עד שהוציא נשמתו.

הובא למנוחות בבית-העלמין בחברון. הניח הורים ואחות. בן 16 בנפלו.

זכרו הונצח בספרים יזכור לקדושי מאורעות אב תרפ"ט ומלחמה ושלום בארץ-ישראל.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה